Inlägg från: LängtansBlåaBlomma |Visa alla inlägg
  • LängtansBlåaBlomma

Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet

Hej jag är 26 år (född 87) och jag slutade med p pillerkartan i september-12 så snart ett år sen vi började försöka! Jag har Pco = ingen mens och går därför på behandling på fertilitetsmottagning sen december. Imorgon drar det igång igen efter sommaren och jag hoppas att jag blir befruktad vid nästa ägglossning typ mitten av augusti. Blir ledsen när jag tänker på att vi försökt snart ett år men försöker ägna mig åt jobbet och mina intressen så länge. Kram på er

• LängtansBlåaBlomma

Nu gråter jag en skvätt. Vet att en av mina kompisar planerar barn, och även om de inte ens börjat försöka än, så känner jag på mig att hon kommer lyckas före mig. Och det gör ont i hela kroppen. Jag lider med er som har många vänner med barn, själv umgås med mest med barnlösa/barnfria, vilket känns skönt nu.

• LängtansBlåaBlomma
    köksan skrev 2013-08-23 11:41:10 följande:
    Ja det är lite svårt när det inte är nått fel. Då blir man så förbannad varje gång för det borde ju gå.
    Vad får man för behandling på PCOS? Inte så insatt i det :/
    Min behandling går ut på att hjälpa kroppen fixa ägglossning för det kan den inte på egen hand.
  • LängtansBlåaBlomma

Får du ta blodprov efter varje klomifenbehandling för att se om du fick äägglossning? Är de inte rädda för överstimulering?! 

• LängtansBlåaBlomma

Hej Josefin.

Jobbigt att vara ofrivilligt oförklarigt barnlös. Själv är jag ofrivilligt barnlös med diagnos.

Kram.

• LängtansBlåaBlomma

Moolie: Jag har under loppet av en vecka fått veta om två personer i min närhet som är med barn, på första respektive typ fjärde försöket. Jag vet inte hur jag ska hantera det...

• LängtansBlåaBlomma
    trina skrev 2014-01-03 20:52:03 följande:
    Gud vad jag är trött på det här "slappna av så händer det". Ja, du hade väl tur! Men vi andra som har en diagnos som gör att vi aldrig kommer bli gravida naturligt kommer inte bli gravida "bara vi slappnar aaaaaav". Jag får ju inte ägglossning ändå! Visst, det är inte bra fysiskt att stressa men det kommer inte hjälpa mig i vilket fall!

Att man lir gravid för att man slappnar av är bara en slump om man är oförklarligt barnlös.
    Jsg undrar också vilka funktioner som stängs av pga tanken? Visst är positivt tänkande viktigt för att hålla modet uppe, men påverka fertiliteten gör det knappast.
  • LängtansBlåaBlomma

Hej Svente. Välkommen hit. Vi har också hållit på sen hösten-12 men jag måste få medicin för att få ägglossning och jag har bara lyckats få det två gånger :/ 
    Har ni någon förklaring eller är ni oförklarligt barnlösa?

• LängtansBlåaBlomma

Uppdatering: negativt graviditetstest. Liten cysta på äggstocken så måste vänta några veckor innan jag får köra igen.

• LängtansBlåaBlomma
    lolsing skrev 2014-02-18 18:33:55 följande:
    Både jag och min kille blir 22 i år, vi har försökt bli gravida sedan oktober 2012. Det är så himla frustrerande, inget händer för oss medan alla andra får sina plus. Vi är nu mitt i våran utredning, det är riktigt jobbigt för min del, mycket känslor, men skönt att i alla fall vara "igång".
    Jag slutade m p piller i september. Har dock konstaterad pco så vi utgår från det.
  • LängtansBlåaBlomma
    bullenochgrisen skrev 2014-12-17 23:16:13 följande:

Lämnar tråden. Har blivit gravid och är nu i 10e veckan. Förra veckan fick vi se vår lilla bebis hjärtslag. Önskar er stort lycka till allihopa!

Grattis!!

Jag plussade i april och har nu två veckor kvar till beräknad förlossning. Lyckades efter 1,5 år. Nu ska vi bara i mål - nervöst!
    kampenmotpco.blogg.se/ - äntligen gravid! BF 1/1 2015
Svar på tråden Vi unga som försökt bli gravida över 1 år med första barnet