Andranamn till Axel
Ahh! Varför är pojknamn så svåra?! Har någon förslag på andranamn till Axel? Tack!
Jag gillar Esteban, Elian, Elias, Gael men är verkligen inte övertygad...
Ahh! Varför är pojknamn så svåra?! Har någon förslag på andranamn till Axel? Tack!
Jag gillar Esteban, Elian, Elias, Gael men är verkligen inte övertygad...
Min morfar hette Axel Julius, det tycker jag låter bra ihop.
Ni har inte något (fint) släktnamn som ni kan använda så att namnet får lite "mening" för just er familj (mer än att ni tycker att det är fint)?
Jarl
Egon
Frej
Algot
Vilmer
Knä och tå
Andranamn tar man ju ofta från familjen. Vad heter era mor- och farföräldrar och vad heter barnets morfar och farfar?
Något längre namn passar bäst, tex Axel Sebastian, Axel Fabian, Axel Valdemar.
Finns det inget i familjen? Annars tycker jag att Axel Julius,som någon skrev,låter fint.
Axel Teodor
Axel Eli
Axel Emund
Axel Cedric
Axel Jesaja
Axel Leonard
Tack så mycket till alla! Vi har tyvärr inga bra namn i familjen haha men jag ska fundera lite till :)
Vad menar du med inga bra namn i familjen? Ogillar ni familjemedlemmarna som bär namnen? Varför inte ta något namn från pappan? Alla jag känner har valt namn från familjen och då har man inte brytt sig så mycket om vad namnet är utan mer vem namnet tillhör. Jag ville till exempel döpa efter min morfar så då fick barnet det namnet och det är inte fint, det är historia. Finns betydligt finare namn på andra släktingar men det var morfar som var det viktiga.