Inlägg från: majsa88 |Visa alla inlägg
  • majsa88

Första barnet - BF Mars 2014

Fick mitt plus idag :) kan inte tro det !!!!

• majsa88

Har också bf 28 mars o är också 24 år o första barnet :)

janette skrev 2013-07-21 17:38:48 följande:
    Bf 28 mars här :) jag är 24 år och vi väntar vårat första barn. Mått illa igår och idag. Och öm i brösten är jag plus lite extra trött efter.

Bor i närheten av umeå.

• majsa88

Hmm.. jag frågade bm o hon sa att om man är i vecka 8 (7+2)exempelvis så menas det man har börjat på en ny vecka som är vecka 8, men har gått 7 fulla veckor o 2 dagar. Då frågade jag henne om jag ska läsa på nätet ellet är appen om vecka 7 eller 8, o då sa hon 8. Hon sa ett bra exempel att om vi börjar i en ny veckodag en tisdag i vecka 42, så har det gått 41 fulla veckor och en dag, men det är fortfarande vecka 42. Så fick jag det förklarat, hjälpte det något?

Längtanefterlilladig skrev 2013-07-29 10:21:19 följande:
    Nu har jag varit på hälsosamtal.

Hon pratade mest om vad jag får äta/inte äta. Alkohol, droger, snus, rökning, våld i hemmet osv. Sen pratade hon om hur barnmorskorna räknar & hur vi "vanliga" räknar graviditetsveckor. Enligt mig & min app på familjeliv så är jag i vecka 8 (7+2). Men enligt henne är jag i vecka 7. Så alla bilder & all info jag läser om barnet i vecka 8 stämmer inte. Utan jag ska läsa i vecka 7. Konstigt!Visste ju att de räknar hela veckor & dagar men inte att jag ska "bara" vara i vecka 7.

Jaja. Jag pratade om min oro. Hon sa att det inte är något man kan göra åt. Vissa gånger blir det missfall & vissa gånger går det bra. Det är fullt normalt med ryggvärk, mensvärk och allt det där så länge man inte blöder eller har ENORMA kramper.

Jag bokade tid för inskrivningssamtal det blir om 1 månad. Den 29 augusti.

• majsa88

måste få fråga : har någon utav er gått upp i vikt redan?

jag är i vecka 8 o har nästan gått upp 4 kg !!! har panik !!
    någon? 

• majsa88

Jo men 4 kg ?! Åh..hur tjock kommer jag bli? Någon mer ?

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-12 12:12:39 följande:
    När jag var i vecka 8 hade jag gått upp ca 1.5 kg. Nu i vecka 10 antagligen det dubbla.

• majsa88

en annan fråga som gör mig orolig. det gör ont i på höger sida, ungefär där äggstocken är.
    har gjort det under hela den tid jag varit gravid fast inte konstant utan då och då. o nu håller det i sig mer, det typ som pulserande värk o endast på höger.

någon som vet? kan man gå till gynakuten ? eller anser dom att man är för löjlig? 

• majsa88

IIdag gör det mer ont o håller i sig. Det är inte hugg utan pulserande o det drar

Är hos gynakuten nu. jätte nervös. Vi vill utesluta att det inte sitter något i äggstocken. Vet du varför man har ont i den äggstock man ägglossat så långt efter som i vecka 8 ?

Längtanefterlilladig skrev 2013-08-12 14:21:45 följande:
    Haft samma. Var inget fel på mig. Kan vara att man har mer ont i den äggstocken som man ägglossade ifrån. Kortvariga hugg upplever nog de flesta. Jag har också ont så precis nu faktiskt.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014