Inlägg från: Längtanefterlilladig |Visa alla inlägg
  • Längtanefterlilladig

Första barnet - BF Mars 2014

Hej! STORT GRATTIS till er tjejer!!! Jag plussade 7/7 efter att ha försökt få barn sedan 2010. Skulle påbörjat IVF i mitten av augusti. Så kändes kul att få veta att man var gravid, samtidigt som det var snopet. Jag tar medicin som förhoppningsvis ska förhindra missfall då jag haft 2 stycken innan. Har en massa symtom men vet inte om det är min kropp eller biverkningar av medicin. Mina symtom är; molande mensvärk (värst morgon), ömma bröst, större bröst, större bröstvårtor (enligt min man haha), huvudvärk, trötthet, flytningar & hungrig. Passerade idag in i vecka 6 (5+0). Beräknad BF 15/3. Grymt nojjig för missfall. Ska göra ett VUL 9/8. Jag är 29 år min man är 30. Vi bor i Halmstad. Rolig tråd. Önskar alla stort lycka till!

• Längtanefterlilladig

Jag måste bara skriva. Jag är ÖVERLYCKLIG. Sitter här med tårar i ögonen. Jag är en testmissbrukare så är det bara. Efter att ha försökt få barn så länge som jag så är det fantastiskt att sitta där med ett eller 20 positiva test . I fredags tog jag ett jätte starkt positivt test med testlagrets stickor. Men i lördags & söndags var testen jag tog inte lika starka. Blev ju HELT nojjig.

Spenderat helgen med att ställa mig in på ett MF. Men så igår kom clearblue digital test hem som jag beställt på nätet. Det stod att man skulle ta de med morgonurin för att det skulle ge säkert svar. Så imorse tänkte jag att "äh jag tar ett test". Var 110 % säker på att det skulle stå "Gravid 1-2 veckor". Förra gångerna jag fått MF har testen blivit svagare & svagare & även clearblue digital har visat fel veckor.

Men DÖM AV MIN FÖRVÅNING. Efter bara en minut kom resultatet "Gravid 3+" upp. Jag grät av lycka. Då är allt som det ska nu med HCG nivåerna. Jag svävar på moln nu

• Längtanefterlilladig
    Victrix skrev 2013-07-16 14:38:46 följande:
    Grattis till alla plus, verkar vara en del som ska ha första barn i mars, så trevligt. Ska vi sätta samman någon liten lista kanske? Påbörjar en liten lista här så får ni väl kopiera den och fylla på ifall ni känner för det =).

Inskrivningssamtal

Ultraljud

Victrix 18 Juli (7+1)

Längtanefterlilladig 9/8 (8+5)

Beräknad BF 

Victrix 5 mars

Längtanefterlilladig 15 mars

• Längtanefterlilladig

Grattis allihop va många vi är som ska ha bebis i mars. Finns mycket trådar startade. Populärt att mysa till det på sommaren .

Jag mår bra. Har försökt ändra mitt tänkesätt till igår. Jag kan inte gå runt & tänka hela tiden att "jag kommer få missfall" "jag kommer få MA". Min man sa till mig igår att vi ska njuta av detta nu. Något vi kämpat med så länge. Aldrig haft sånna här symtom, aldrig fått 3+ på clearblue. Aldrig gått över 11 dagar från BIM. Nu ska jag njuta & tänka att jag ska ha barn. Och OM något händer så är det fruktansvärt men då tar vi det DÅ. Det är då vi blir oroliga & ledsna. Inte innan. Försöka leva ett normalt liv som möjligt. Göra roliga saker så tiden går fort. Äta ute, träffa vänner, gå på bio, sola & bada. Ha mysigt. Känns skönt att släppa oron nu.

• Längtanefterlilladig

Uppdatering idag;

Imorse var jag 200 % säker på att jag fått ett missfall. Molvärken hade gått över till mensvärk & det kändes precis som det gör för mig dagen innan jag ska få mens. Jag har endometrios så jag har MYCKET mensvärk. Så ojämförelse var det inte så hemsk värk jag fick idag. Jag tyckte det kändes blött mellan benen & sprang in i badrummet & kollade. Men bara flytningar. Kunde pusta ut. Efter ca 30 minuter hade värken övergått till molvärk. Sen började jag må illa & fick ont mer upptill i magen. Tog en omeprazol & sen försvann all värk. Har varit otroligt trött idag. Orkar med nöd & näppe att jobba. Fortsätter detta får jag sjukskriva mig nästa vecka. Ringde mödrahälsovården & frågade om min värk. De tyckte det lät normalt sålänge jag inte blöder vilket jag inte gjort. Och nu har jag inte ont ett enda dugg. Konstigt!!!

Så hur mår ni andra?Kan vi inte uppdatera listan lite så vi vet hur många vi är. Roligt att så många plussat. Grattis allihop

• Längtanefterlilladig

Grattis Victrix så härligt att få se den lille Stort grattis. Måste varit en sten som lättade från ditt bröst när du såg att allt var OK. Vilken vecka är du i?Vad såg du?

• Längtanefterlilladig
    anaconda skrev 2013-07-19 05:50:45 följande:
    Hej och grattis till alla ny plussade! Vi har precis kommit hem från vår årliga vecka i Finland. (Sambo har morfar och moster där) så har inte vart inne på ett tag! Såg nåt om önskemål om lista? Ska försöka fixa de senare idag :) annars så tänkte jag försöka ringa och fixa ett vul då jag fortfarande inte tror att jag är gravid, har bara lite molvärk, inget illamående, trötthet, ömmande bröst (dom har iaf blivit större) ja ingen symptom alls! Så tänkte att ett vul där ett litet hjärta tickat måste jag se! Går in i v 7 (6+0) på söndag!

Symtomen kan komma & gå. Det gjorde de för mig. Vi är exakt lika du & jag då. Går också in i v 7 på söndag .

Tror faktiskt också att jag ska ringa om ett VUL. Jag har ett inbokat 9/8 men att få sålänge & så säger de att det inte finns något där verkar fruktansvärt. Kan inte vänta. Undra om de ser något så tidigt som vi är?Min läkare jag går oss iochmed barnlösheten har semester till 5/8. Annars hade jag kunnat gå dit. Undra om man får göra ett VUL bara sådär på MVC.
  • Längtanefterlilladig

Ikväll har vi berättat för mina svärföräldrar. Har varit i Göteborg på UNDERBAR Robbie Williams konsert. Min svärmor fyller år & hon fick en ask med en napp i. Hon fattade direkt & blev överlycklig & började gråta. Så söt Hittade den här videon på youtube när vi pratar om VUL. Kul att se;

• Längtanefterlilladig

Måste fråga er här som är gravida i samma vecka som jag. Igår gick jag in i vecka 7. Är alltså idag 6+1. Det har blivit mer & mer molande värk för mig. Både i lördags, söndags & idag har jag trott att hoppet varit ute. Men inget blod. Idag har det varit värst. Fick gå hem från jobbet nu för att jag hade molande värk. Ont i vänster äggstock. Det maler hela tiden. Jag har ont i ryggen & öm i magen. Uppsvälld mage. Ibland när jag haft ont i magen tror jag det är mensvärk men visar sig sedan att det var gaser eller att jag behövde gå på toa. Jag har iblanda svårt att skilja på de smärtorna. Det är inte jätte mycket värk. Och det blev bättre nu sen jag vilade hemma en stund. Har ni också ont?Är ju fasen höjden av otur med. Min läkare har semester, min vårdcentral har semesterstängt, mödravården har stängt telefonkön, barnmorskemottagningen har stängt telefonkön, gynakuten har stängt telefonkön. SUCK!!! Är orolig faktiskt. Men har läst att utomhavandeskap ska vara staka smärtor & blödning. Jag har inget av det.

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014