Första barnet - BF Mars 2014
Trevlig tråd! Jag hoppar in, hoppas ok!
Mia heter jag, är i vecka 27 med BF mitten på mars.
Trevlig tråd! Jag hoppar in, hoppas ok!
Mia heter jag, är i vecka 27 med BF mitten på mars.
Jag har också en allmänt väldigt stökig mage. Har testat lite olika järntabletter när jag tidigare lämnat blod och niferexen var den som funkade minst dåligt.
Äter dock bara var 3de dag. Första dagen jag åt blev jag jättedålig men det har efter det blivit mycket bättre. Är noga med att äta fibrer o torkade plommon. Äter även en kiwi varje morgon. Detta funkar bra för mig!
Vi är lite kluvna. Har hört av alla hur mycket tvätt man tvättar när man har bebis. Vi har en tvättmaskin i källaren just nu. Mörkt & trångt. Vi har uttag att sätta maskin i badrummet (den har stått där innan). Vår torktumlare gick sönder för 1 år sedan men det känns som man vill köpa en för man kan inte ha tvätt hängandes på tork i hela huset. Vi har inget stort hus. Det är inte ens 50 kvm på nedervåningen. Är redan trångt som det är.
Kruxet är bara att antingen får tvättmaskin & torktumlare plats i badrummet eller skötbord. Inte både och. Om vi väljer att ha tvättmaskin i badrummet så får vi ha skötbordet i hallen.
Vad hade ni gjort?Behållt tvättmaskin &i torktumlare i källare eller i badrummet för lättare kunna komma åt & tvätta sen när killen är född.
100 dagar kvar idag, känns helt galet vad tiden går
Vi har i princip bestämt oss för vagn men väntar till mellandagarna att beställa. Det blir en Brio smile. Tycker den verkar så himla smidig. Det har visst varit lite problem med framhjulen men det ska åtgärdas nu till 2014 års modell. Därför väntar vi att beställa så vi inte får en från lagret. Någon mer som ska välja en Smile?
God fortsättning :) någon som smörjer in sig i olja i förebyggande syfte inför förlossningen, för att inte brista? (läste någonstans att man kan smörja in sig där nere i olja en månad innan förlossningen)
Jag har också blött lite från ändtarmen, tror det beror på järntabletterna som bidragit till hård mage. Jag ringde sjukvårdsupplysningen o de sa att det inte är något att oroa sig för om det inte är mer än 1 msk eller om man får feber i samband med det.
Jag använder oljan elemis japanese camellia oil. Läste att Victoria Beckham använde den..hehe! Beställde från feel unique.
29+5 för mig idag. Från vecka 20 började jag bli orolig för att det aldrig rörde sig eftersom alla runt mig frågade om det inte sparande o började kännas o "va liten du är" men sen från vecka 25 började det sparka lite o frön vecka 28 började det tom synas på utsidan av magen o började även växa en hel del. Så nu är jag verkligen gravid o känner mig som ni andra säger, som en flodhäst. På Nyårsafton krånglade jag i mig en klänning men redan vid halv 10 gav jag upp. Tog av mig klänning o bh o tog leggings o min mans fleecetröja..sååå skönt att kunna andas igen!
Börjar inse att det börjat dra ihop sig..och vi har inte börjat fixa med någonting.
Säng o vagn ska köpas nu i veckan...sen får det väl bli en tur till Ullared. Pust!
Har ni andra läst på nåt om förlossningen? Några tips? Jag har bara "vänta barn" som jag fick av bm.