Inlägg från: tvetalan |Visa alla inlägg
  • tvetalan

Första barnet - BF Mars 2014

Hej!
    Får man hoppa in i denna tråden? Jag är med i en annan som inte är lika aktiv och vill gärna skriva av mig lite :) Väntar första barnet och är 22 år, bor i stockholmsområdet.  Är i vecka 19 och var på RUL häromdagen. Fick veta att jag väntar en liten pojke och allt ser bra ut :) Är så sjukt lycklig! Vägde mig igår och såg att jag gått upp 6 kilo sedan inskrivningen. Är det för mycket? Hur mycket har ni gått upp i vikt? :)

• tvetalan

Jag har gått o kärat ner mig i bugaboo buffalo vagnen. När ska man egentligen beställa/köpa? Vill inte vara ute FÖR tidigt heller. Funderar på att beställa i januari först men får se hur det blir. Bilbarnstol har vi redan fixat, babyskydd kanske det kallas förresten ;)

• tvetalan
    Sopp skrev 2013-10-10 22:13:56 följande:

En sak jag tycker man kan fundera över - och jag förstår att detta blir provokativt men jag tycker bara att det är intressant att dikutera - VARFÖR går man och köper en vagn för 8, 9, 10, 12 000 kr? Jag har själv en mycket högre inkomst än de flesta i 25-35-årsåldern, så rent ekonomiskt skulle jag inte ha ett problem att köpa en sådan barnvagn. Jag undrar bara för vems skull man isf gör det? Är det för att kompisar och resten av storstadsinvånarna ska se att man har en dyr vagn? För ungen lär ju märka 0 % skillnad och lets face it, det är en vagn. Så stor skillnad är det inte mellan alla nya vagnar som tas fram idag

Jag antar att kommentaren delvis var till mig. Jag ska beställa buffalon från holland och kommer betala mellan 7-8 tusen kr. Den vagnen har ett bra andrahandsvärde, ifall jg mot all förmodan efter första barnet inte vill ha den något mer. Planen är dock att ha den till framtida kids också och då tkr jag det är ett bra köp. Vi behöver en robust vagn som klarar de flesta väglag, är smidig (bor ju i sthlm) inte för bred (ska komma in i bussar och tunnelbanetåg) samt kan fällas ihop och få plats i bilen. För oss var valet självklart.
  • tvetalan
    Heene skrev 2013-10-10 22:05:44 följande:
    När vi var och kikade på vagn så sa dom i butiken att man skulle beställa ca 3 månader innan BF.
    Så vi kommer nog att beställa i dec/jan nån gång.

För oss lutar det åt emmaljunga. Vilken modell vet vi inte än då det är klädseln som avgör tydligen. Och det är just klädsel som vi inte har nån aning om, det finns ju en hel uppsjö av både färg och material =)
    Chassit kommer iaf bli en med 4 fasta luftjul då vi vill att den ska funka på alla väglag året om där vi bor =)
    Låter jättebra! Emmaljunga är ju ett bra vagnmärke så jag tror inte ni blir missnöjda :) vad kul o välja färger förresten! Verkar vara ett större utbud än vad som finns för bugaboo'n. Det lutar åt helsvart för oss.. Mannen tycker det är bäst medan jag velar. Hur kul är det med helsvart egentligen? Kanske ganska praktiskt dock ;)
  • tvetalan

Hade sån huvudvärk idag, får det typ någon gång i månaden. Slutar alltid med en massa spya :( känns bättre nu som tur är. Elände med migrän. Usch!

• tvetalan
    Saltad skrev 2013-10-13 19:46:08 följande:

RUL i morgon kl 16! Det ska bli fantastiskt spännande!

Är nervös, men hittills bara på ett positivt sätt :) Det har varit härligt att läsa om alla här som redan varit och att allting sett bra ut!
    Hoppas också att vi ska kunna få reda på om det är en pojke eller flicka. Det hade varit så mysigt att få veta lite mer om vår lilla :)))

Lycka till :D det kommer säkert gå jättebra! Det är en fantastisk känsla att se sin bebbe på det sättet :) vi behövde knappt fråga om kön för jag såg snoppen direkt hihi!
  • tvetalan
    majsa88 skrev 2013-10-14 22:48:14 följande:

tänkte kolla med er om någon utav er känner av mensvärken fortfarande?
    jag har menskärk som kommer o går fleeeeera gånger om dagen. är det bara jag eller finns det fler ? 

Jag tror jag hade så oxå runt v 15 16.. Alltså som mensvärk i någon minut och sen släppte det, flera gånger per dag! Nu i v 20 känner jag av sånt ibland, inte lika ofta :)
  • tvetalan

Vågar inte heller vaccinera mig. Tror nämligen jag fick min sjukdom av pandremix vaccinet och därför vågar jag inte mer. får helt enkelt hoppas att jag inte får influensa..

• tvetalan

Hos bm idag fick jag höra bebisens hjärtljud med hjälp av dopplergrejen, fick reda på att min livmoder låg över naveln (kan inte ens känna det själv) och att jag är rh negativ, bebisen positiv så det blir extra blodprover och spruta efter förlossningen. Hon sa att det inte skulle vara någon fara och jag litar på henne. Vill inte stressa upp mig i onödan :)

Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014