Sopp skrev 2013-10-10 22:13:56 följande:
En sak jag tycker man kan fundera över - och jag förstår att detta blir provokativt men jag tycker bara att det är intressant att dikutera - VARFÖR går man och köper en vagn för 8, 9, 10, 12 000 kr? Jag har själv en mycket högre inkomst än de flesta i 25-35-årsåldern, så rent ekonomiskt skulle jag inte ha ett problem att köpa en sådan barnvagn. Jag undrar bara för vems skull man isf gör det? Är det för att kompisar och resten av storstadsinvånarna ska se att man har en dyr vagn? För ungen lär ju märka 0 % skillnad och lets face it, det är en vagn. Så stor skillnad är det inte mellan alla nya vagnar som tas fram idag
Jag antar att kommentaren delvis var till mig. Jag ska beställa buffalon från holland och kommer betala mellan 7-8 tusen kr. Den vagnen har ett bra andrahandsvärde, ifall jg mot all förmodan efter första barnet inte vill ha den något mer. Planen är dock att ha den till framtida kids också och då tkr jag det är ett bra köp. Vi behöver en robust vagn som klarar de flesta väglag, är smidig (bor ju i sthlm) inte för bred (ska komma in i bussar och tunnelbanetåg) samt kan fällas ihop och få plats i bilen. För oss var valet självklart.