Längtanefterlilladig skrev 2014-02-14 12:29:46 följande:
Glad alla

dag tjejer!
Sitter & roar mig med vår ekonomi som är i stort sett obefintlig.
Jag gick in på försäkringskassan för 2 veckor sedan & ansökte om föräldrapenning.
Men nu ångrar jag mitt val. Kommer aldrig klara oss på att jag plockar ut 4 dagar/veckan när min man är utan jobb. Men kan jag ändra mig nu?Jag vet att man kan ansöka månad för månad. Den ansökan jag gjorde nu var fram tills sista april.
Sen fyllde jag i att jag skulle vara hemma med barnet f.r.o.m. 20 mars, men tänk om han inte kommit då?
Dessutom så envisades det i ansökningen att jag skulle fylla i arbetsgivare, när jag blev anställd & sysselsättningsgrad innan jag kunde skicka min ansökan om föräldrapenning. Men jag har ju inget jobb. Har varit arbetslös sedan 31 juli & det har jag fyllt i & det vet dem om.
Hoppas inte det förstörde något nu med min SGI. Men jag kunde inte skicka iväg ansökan utan att fylla i dem uppgifterna.
Vad jag vet kan du ändra dagarna. jag har själv varit inne och ändrat min. hade egentligen tänkt gå på mammaledigt från och med den 21 feb men jag ångra mig eftersom jag ville spara dagarna så valde istället 10 Mars. Och när jag pratade med dem om det var det inga problem med att gå in och ändra =)