Inlägg från: Zobeideh |Visa alla inlägg
  • Zobeideh

Första barnet - BF Mars 2014

Just besök efter förlossnibgen har jag sagt att folk gärna får komma och hälsa på. Om dem e friska dvs. Och det ska ju självklart va när jag orkar ta emot besök. Men sen när jag väl kommer hem vill jag ha lugn och ro lite och komma in i mamma rollen innan folk börjar springa här.

• Zobeideh

Under själva förlossningen anser jag oxå att det e en privat stund. Där jag och sambon får vara ifred. Tycker inte att någon annan har där inne att göra när vi ska se vårt mirakel för första gången :)

• Zobeideh

Jag har under hela denna vecka haft mensvärk precis som mensen ska komma när som helst :-/ samma vecka som dig hallonpaj88 :)

• Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 10:29:43 följande:
    Det blev aldrig någon Skåneträff eller??? Mest så det inte är jag som missat synd för det hade varit mysigt.
    Tror inte vi snackat så mycket om de mer än att där va en dag som kom upp. Men ingen kunde då. Jag träffas gärna =) 
  • Zobeideh

Jag kan oxå nästan när som =)
    Jag jobbar ju inte så ni som fortfarande jobbar kanske ska komma med förslag vilka dagar ni e lediga?

jag har lite svårt nu att köra bil så jag kör gärna inte jätte långt =(

• Zobeideh
    Längtanefterlilladig skrev 2014-02-14 12:29:46 följande:
    Glad alla Hjärta dag tjejer!

Sitter & roar mig med vår ekonomi som är i stort sett obefintlig.
    Jag gick in på försäkringskassan för 2 veckor sedan & ansökte om föräldrapenning.
    Men nu ångrar jag mitt val. Kommer aldrig klara oss på att jag plockar ut 4 dagar/veckan när min man är utan jobb. Men kan jag ändra mig nu?Jag vet att man kan ansöka månad för månad. Den ansökan jag gjorde nu var fram tills sista april.

Sen fyllde jag i att jag skulle vara hemma med barnet f.r.o.m. 20 mars, men tänk om han inte kommit då?

Dessutom så envisades det i ansökningen att jag skulle fylla i arbetsgivare, när jag blev anställd & sysselsättningsgrad innan jag kunde skicka min ansökan om föräldrapenning. Men jag har ju inget jobb. Har varit arbetslös sedan 31 juli & det har jag fyllt i & det vet dem om.

Hoppas inte det förstörde något nu med min SGI. Men jag kunde inte skicka iväg ansökan utan att fylla i dem uppgifterna.
    Vad jag vet kan du ändra dagarna. jag har själv varit inne och ändrat min. hade egentligen tänkt gå på mammaledigt från och med den 21 feb men jag ångra mig eftersom jag ville spara dagarna så valde istället 10 Mars. Och när jag pratade med dem om det var det inga problem med att gå in och ändra =)
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 12:28:14 följande:
    Då föreslår jag någon av dessa dagar för oss i Skåne att ses, 20e, 24e eller 25e februari?
    Var bor ni Skåne-tjejer? Jag Helsingborg och det vet jag att Zobeideh oxå gör.
    jag kan alla dem dagarna. BM den 25 feb bara men de e halv 10 på morgonen :p
  • Zobeideh
    MagdalenaZ skrev 2014-02-14 13:58:18 följande:
    Längtan: Om du bara vill ändra antalet dagar i veckan så rekommenderar jag dig att mejla eller ringa! För har man skickat in ansökan från tex 1 mars - 31 december så kan du alltid ta bort eller lägga till dagar under denna tid, men det går alltså inte att förlänga via kundcenter, utan då måste man skicka in ny ansökan. Men skickar man in ny ansökan så tas bara den i beaktning... Börjar man alltså skicka in flera ansökningar för samma period så tar man bara den sista i beaktning..

Anledning till ansökan kan ni absolut kryssa i "tar hand om barnet".. för det är ju det som är anledning till era ansökningar :)

Skånetjejer: Jag kan alla dagar, så länge det är efter kl 12 :) Vi kan ses i Helsingborg då de flesta verkar bo där eller nära..?
    Det låter toppen då e det bara datumet som ska bestämmas. Vilken dag känner ni för?
  • Zobeideh
    lele79 skrev 2014-02-14 14:25:35 följande:

Ska vi säga den 24e kl 13.30 i Helsingborg? Nu får nån annan bestämma var
    Låter toppen =)
    Någon som inte känner till helsingborg? För i så fall kanske man ska ta knutan?  Lättast för dem som inte hittar. 
Svar på tråden Första barnet - BF Mars 2014