• Marlean

Sachertårta någon som smakat?

Hur smakar den igentligen?

• Svar på tråden Sachertårta någon som smakat?
  • Crispie

Underbart... prova den, du ångrar dej inte jag lovar!

• Kary

Väldigt mäktig har jag hört. Så pass att grädden som serveras till smakar lätt och luftig i jämförelse.

• Marlean

Verkar rätt söt? Funderar på att skicka den till min kille på alla hjärtans men tvivlar pga. att jag aldrig smakat den själv och han bor ensam.

• marina81

Åh..en underbar chokladtårta!!

• Solaris

Har smakat det en gång och varför söt i för min smak och då är jag ändå lite av en "godisråtta", som någon skrev så är grädden som kan serveras till vara lätt i jämförelse hur mäktig den är.

• Helenas

Vi köpte en färdig i frysdisken och den var himelsk! Söt som bara den men underbar. (jag bantar, därav hägringen... )

• Marlean

Tänkte skicka den som posttårta och därför blir det ingen grädde med, smakar den som marsipan eller vad?

• Pellerbom

Choklad och aprikosmarmelad är väl en sammanfattning! Men grädden till behövs!

• Crispie

JAAA grädden är ett måste, annars är den inte såå god..

Men hur gör man för att skicka en tårta i postpaket?? Mosas den inte ihop??

NÅN SOM VILL SKICKA EN TÅRTA TILL MEJ MED POSTEN????

• Marlean

Crispie Kan jag göra lätt för 155-165 kronor på postkakan.se men jag hade ju mer tänkt den här till min kille. Vet att han INTE gillar marsipan men tror jag vill ha hjärtana på eftersom jag tänkte skicka den så han får den på alla hjärtans dag *eftersom det är en vanlig vardag i år och han då jobbar och jag förhoppningsvis är utomlands*. Funderade annars på att ta nöttårtan eller vad den heter, den med nötter, men tror att alla är söta, men sacher speciellt.

Svar på tråden Sachertårta någon som smakat?