• MarinaT

Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen

Vi var på Kroatiens vackraste Ö Bra på stället som heter Bol i juni månad i år, stället var helt underbart!
    Vi bokade charter med Apollo, vilket jag ångrar idag! 

Hotellet som vi bode på var en av de sämsta som vi bott på.
    Ingen ventilation i rummet, mögel och fukt fanns där.
    I badrummet flagnade färgen från taket varje dag och konstant, det gick inte att få detta rent!
    Vi klagade på detta till guiden men hon tyckte att vi kunde prata med receptionen själva och det gjorde vi, vaktmästaren kom och tittade på det och det var inte mer med det!
    Vi återgick till receptionen igen och frågade om vi kunde få ett nytt rum, och förklarade att våran son har astmasympton och vid detta fallet hade börjat kräkas och hosta mycket, men  de sa att det inte var möjlighet till detta!

Sedan har vi den hemska transfer som skulle ta oss från Split till Brac, vi fick en timme i Split när vi landade och det tyckte vi var jätte bra då kunde vi äta och se lite av Split. Guiderna sa att vi skulle vara tillbaka en timma efter för båten skulle gå då, och det var vi  men istället satt vi i 1,5h till och väntade på fler bussar som skulle åka med på samma båt, och alla som har små barn vet att det inte är lätt att hålla en 2 åring stilla i 1-2timmar speciellt när de är trötta. 
    När vi kom till Brac så skulle en buss ta oss över till andra sidan till Bol, och det var inget mer med det, förrän en vecka senare när vi skulle hem och ta samma bussresa till båten vilken var hemsk då halva bussen mådde illa och kräktes, men kvällen innan fick vi veta att de som flög till Stockholm samma morgon fick åka båt direkt från Bol till Split men inte vi vi fick byta transportmedel flera gånger. Jag blev så besviken på Apollo att de ordnar transfer på olika sätt för att de ska komma billigare undan och skiter i hur det är för passagerare. Vi har betalat vår resa precis som de från Stockholm men samma transfer fick vi inte.

När vi kom hem skickade vi en reklamation på detta till Apollo och nu 3v efter har vi fortfarande inte fått något svar.
    Förstår inte att de inte tar ett barns hälsa på allvar!

Jag kommer ALDRIG mer resa med APOLLO! 

• Svar på tråden Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen
  • SVejsan

Vilket hotell ur deras program var det?

Vad sa Apollo  när ni ringde till deras lokala kontor / ombud?
    Hade Apollo chansen att ordna till det på platsen? A och O är ju att på plats kolla upp med Researrangören och inte med hotellet.

• SVejsan
    SVejsan skrev 2013-07-10 13:06:08 följande:
    Ok.. Hette hotellet Bol?
    Det finns tre hotell i Bol i Apollos progra upptäckte jag, vilket kan det ha varit.
  • MarinaT

Bol är stället Hotellet heter Bluesun Bonaca

På plats sa de att vi skulle ta det med receptionen själva. När vi ringde hemifrån efter att  vi lyckats få vår son frisk och på rätt väg igen sa de att vi bara skulle fylla i en reklamation via deras sida och det gjorde jag men de har inte gjort något!

De andra två Hotell ska vara i betydligt bättre skick
    men hur som helst det är Apollo jag är arg på att de inte kunde ta vår sons hälsa på allvar! 

• EnGladPingvin

För två år sedan åkte vi med Apollo till Bol och bodde på Bluesun Hotel Borak. Vi var inte heller nöjda. Rummen var helt ok, men vi hade bokat fyra rum intill varandra med utsikt över poolen. Vi hade även bokat sittplatser tillsammans på flyget. Hade till och med ringt Apollo en extra gång för att försäkra oss om detta.

Vi blev dock utspridda både på planet och på hotellet. Alla fyra rum hamnade i olika delar av hotellet, två av rummen mot poolen men på skilda våningsplan och de andra två i en helt annan del av hotellet en bra bit bort och med utsikt mot en skitig parkering. När vi klagade fick vi höra att man inte kunde boka specifika rum. Vårt rum låg precis intill en ventilationsanläggning och flera gånger om dygnet (även mitt i natten) lät det som ett flygplan flög genom rummet. Det var olidligt, men hotellet påstod att de aldrig fått några klagomål på det vilket omöjligen kan vara sant. De kom till rummet, men då det inte lät hela tiden lät det naturligtvis inte just då, men vi fick byta till hotellets enda lediga rum. Ett mindre rum mot en sliten bakgård och som var mörkt då det var stora tallar utanför.

Gick inte att få något vettigt ur guiden så vi bestämde oss för att ha en trevlig vecka i alla fall och undvek våra rum så mycket det gick. Väl hemma fyllde vi i en reklamation, men vi fick bara nonsenssvar tillbaka. Något om att vi skulle ha klagat på plats och att de nu inte kunde göra något i efterhand. Att vi klagade på plats flera gånger ville de inte komma ihåg.

Nej, aldrig mer Apollo för oss heller.   

• brainpick

Välj Ving eller fritidsresor om du vill ha en ok resa.  Airtours är heller inte att rekommendera, då dom har riktigt sunkiga, obeboeliga hotell.

• MarinaT

Engladpingvin va tråkigt och höra!
    Jag förstår er fullständigt! Det är så tråkigt att de inte tar sådant på allvar. Vi har haft flera dåliga rum innan på hotell men vi har fått byta direkt när vi kom i kontakt med guiden just pga sonens hälsoproblem.
    I ett av fallen när resebolaget inte trodde på oss bad de om bilder när vi väl kom hem och skickade iväg bilderna fick vi kompensation och en ursäkt för att de inte trodde på oss!

• Guy

Jag reste med Apollo en gång till Grekland och aldrig mer.

• evaoregon

Om Apollo ine svarat inom en rimlig tid så kan du gå vidare till Allmänna reklamationsnämnden.  

Svar på tråden Tror att jag ALDRIG kommer resa med APOLLO igen