lägenhetsbyte och flyttstädning!?
Hej!
jag får inte riktigt ihop detta hur vi ska gå tillväga. den 1 augusti så är vi fyra olika familjer som ska byta boende med varandra och just nu försöker vi komma på hur vi ska göra med städning.
För jag och min sambo har tänkt att vi ska dela upp städningen under ett par dagar innan flytten. typ ugn en dag, kyl/frys en dag, avlopp en dag etc etc .. och sedan under själva flyttdagen så kör vi golvet och drar över badrummet en sista gång.
Så får man se till att man är klar och utflugen från lägenheten typ 12-tiden och möter upp resten och byter nycklar.
men då är vi inte riktigt överrens med två av de andra familjerna som vill anlita flyttstädning som då ska ta 6-8 timmar och då ska lägenheten vara tom.
så familjen som ska flytta hit vill flytta den ena dagen och nästa dag städ den andra och familjen som ska ta över lägenheten av dom som flyttar hit ska också ha flyttstäd och då behöver dom 1 och en halv dag där...det innebär då att jag, min sambo, vår son och hund inte får tillträde till vårt boende förens efter 3 dagar (dit vi ska flytta är vi inte så kräsna med städet, bara badrum å kök är fräscha) ....
så då har alltså vi ingen stans att ta vägen ..
känns lite konstigt allt det här .. är det någon som kan ge mig lite råd ....
hur är det egentligen med städkraven när man gör ett lägenhetbyte?