• Stårschan

Vilka sommarsaker gör dig gladast?

Ja, vad är det egentligen som du trivs allra bäst med på sommaren? Vad vill du ha varit med om för att inte sommaren ska kännas bortkastad och misslyckad?

Jag har försökt lägga in sommarsakerna i lite grövre kategorier, med lite olika exempel.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-11 09:42
    Typiskt. Jag borde ha varit tydlig med att jag menade vad som gör en svensk sommar bra. Att åka utomlands hade jag inte med som alternativ, just för att det är något man jag göra när som helst på året, och för att det inte utmärker den svenska sommaren. My mistake.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilka sommarsaker gör dig gladast?
  • Stårschan
    Solrosens skrev 2013-07-11 09:39:59 följande:
    Resa utomlands så klart!!!

Asch! Jag har förtydligat frågan nu!
  • Solrosens
    Stårschan skrev 2013-07-11 09:42:55 följande:
    Asch! Jag har förtydligat frågan nu!

Jaha okej :)
  • MrsKnapa

Grilla i ljumna sommarkvällar med tända ljus och lyckligavänner, slippa regn flera gånger i veckan

• Stårschan
    Solrosens skrev 2013-07-11 09:44:02 följande:

Jaha okej :)

Men tack för visat intresse!
  • Kofot

Träffa släkt och vänner, påta i trädgården och bara ta det lugnt ligger högt på min lista.

• lövet2

Annat: att s a s skörda sommarens frukter. Plocka vinbär, hallon, jordgubbar, blåbär, koka saft, frysa in osv.

• Stårschan
    lövet2 skrev 2013-07-11 11:00:02 följande:
    Annat: att s a s skörda sommarens frukter. Plocka vinbär, hallon, jordgubbar, blåbär, koka saft, frysa in osv.

Det är ju mysigt! Jag skulle nog ha lagt den i samma kategori som att påta i trädgården, eftersom det ändå handlar om arbete och förädling.

Själv längtar jag efter att få gå på sommarens första auktion nu till helgen, men har jag bara fått vara ute och fiska eller vandra lite så har det varit en klart godkänd sommar. Bad klarar jag mig utan.
  • Stårschan
    CeeJay skrev 2013-07-11 13:00:22 följande:
    En kombination av de 8 första alternativen

Najs!Skrattande
  • fluu

Sommarmåsten!
     Bada redan i maj när det är iskallt,i juli när det är behagligt och i slutet av augusti när det återigen är kallt. Äta smultron och jordgubbar direkt från busken,skrapa knäna,skita ner lakanen med smutsiga fötter,ligga på en varm gräsmatta, grilla korv,somna sent,vakna sent,plocka blommor och ta in.

Och så vidare :P

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Grande Rock

Njutningsgrejer såsom:

Fjällvandring, ljumma kvällar på uteserveringar, sommarklädda damer etc

The Devil Stole the Beat from the Lord
Svar på tråden Vilka sommarsaker gör dig gladast?