Ellen
Vad tycker ni om Ellen?
Vad tycker ni om Ellen?
Läste i någon tråd att Ellen inte är ett riktigt namn utan ett smeknamn, det är det väl inte?
Ellen är från början en kortform av Helena. Jag tycker att Ellen är fint .
Jag tycker Ellen är jättefint!
Och jag tycker absolut att det är ett riktigt namn. Vet dessutom flera som heter Olle, Bosse och det om ngt var väl smeknamn förr men nu kan man ha det som riktigt namn.
Vi planerar att döpa vår t Ellen. Finns många fina tjejnamn men när man ska välja ett till sitt barn så duger typ inget, alla namn helt plötsligt associerar en till strippor eller wt. Wääääh!
Ellen är en kortform av Helena. Himla tjusigt namn,visst jag är partisk som själv heter så ;)
Jag gillar att mitt namn funkade när jag var liten,är seriöst nu när jag är vuxen. Är internationellt,men ett väletablerat namn i Sverige och att man inte riktigt kan placera namnet i en speciell socialgrupp eller vet vad mina föräldrar jobbarn med.
Så att det skulle vara Wt vet jag inte var de fick det ifrån. Nu är jag visserligen inte så påläst på vad strippor och porrstjärnor heter,men när jag hör Ellen tänker jag snarare på Ellen Key,Ellen Page, Ellen White, Ellen Terry,Ellen Johnson etc...
Fluu, jag syftade inte på Ellen skulle vara wt utan de andra namnen man gillat fram tills nu när man själv ska döpa sin dotter.
Vi båda gillar Ellen men de andra jag gillat är Ariel, Sandy, Sienna, Sydney, Cindy tex...
Men Ellen är fint! Lite rädd att det är för vanligt dock, vad tycker ni?
Ellen är jättefint!!
Det är väl olika vad man tycker är för vanligt. Jag tycker inte att något är för vanligt,gillar Alice till exempel och det är ju det allra vanligaste namnet. Viktigaste är att man gillar namnet.
Jag som är söndagsskolelärare upplever att det inte finns en Ellen i varje klass,men många är de. 18:e vanligaste namnet 2012 och det ökar i popularitet.
Hej och hå, vi funderar fortfarande på Ellen. Valet står mellan Ellen och Signe.
Fina namn båda två. Ellen är ju dock att föredra internationellt. Gillar båda lika mycket.
jag heter Ellen och är jättenöjd med mitt namn :)
Just gn- ljudet tror jag är svåruttalat på många språk.