• fluu

Ellen

Ellen är en kortform av Helena. Himla tjusigt namn,visst jag är partisk som själv heter så ;)
    Jag gillar att mitt namn funkade när jag var liten,är seriöst nu när jag är vuxen. Är internationellt,men ett väletablerat namn i Sverige och att man inte riktigt kan placera namnet i en speciell socialgrupp eller vet vad mina föräldrar jobbarn med.
    Så att det skulle vara Wt vet jag inte var de fick det ifrån. Nu är jag visserligen inte så påläst på vad strippor och porrstjärnor heter,men när jag hör Ellen tänker jag snarare på Ellen Key,Ellen Page, Ellen White, Ellen Terry,Ellen Johnson etc...

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

Det är väl olika vad man tycker är för vanligt. Jag tycker inte att något är för vanligt,gillar Alice till exempel och det är ju det allra vanligaste namnet. Viktigaste är att man gillar namnet.
    Jag som är söndagsskolelärare upplever att det inte finns en Ellen i varje klass,men många är de. 18:e vanligaste namnet 2012 och det ökar i popularitet.

• fluu

Fina namn båda två. Ellen är ju dock att föredra internationellt. Gillar båda lika mycket.

• fluu

Just gn- ljudet tror jag är svåruttalat på många språk.

Svar på tråden Ellen