kan bara somna vid bröstet!
Vår lilla tös blir snart 4 månader och har sen dag 2 bara kunnat somna vid bröstet. (Vi hade problem med att hon inte gick upp i vikt från början heller så jag fick intensivamma nästan hela dagarna så hon är ju van vid att få ligga vid bröstet mycket) Det gick från början även bra att somna i bilen, men nu gråter hon sig oftast till sömns även där. Vagnen funkar inte ens hälften av gångerna vi försöker. Tycker egentligen inte att det är något större problem just nu att hon bara kan somna där förutom att hon kräks och att jag inte kan göra något på dagarna när hon sover. Hon total vägar napp, förutom när hon är glad men då har hon allt hon får tag på i munnen så..
Pappan har fått prova lägga henne men det går inte alls och så fort vi försöker med något annat än bröstet skriker hon hysteriskt. Mitt problem är mer hur jag ska göra dagen jag ska sluta amma, eller ifall jag ska göra något någon kväll eller dag och någon annan måste lägga henne.
Hon ha alltid sovit mycket på nätterna, vaknat högst 2 ggr/natt och sovit 10-12 timmar. Hon sover fortf mycket men efter kl 4 vaknar hon flera gånger och vill ha bröstet, men bara för att snutta och blir tokig om jag försöker med tutten eller min/hennes fingrar (hon är dock en tumsugare på dagarna).
Vad ska jag göra? Någon som har/har haft liknande?