• Socionomen

BISTÅNDSHANDLÄGGARE LÖN

Hej, jag är en tjej på 30 år som arbetar som biståndshandläggare inom LSS och SoL.

Jag är väldigt nyfiken på hur era löner ser ut. Ska nämligen söka nytt och vill veta var man kan lägga sig.
    Dela gärna med dig i så fall ålder, antal år som biståndshandläggare, kommun.

Tack på förhand!!

• Svar på tråden BISTÅNDSHANDLÄGGARE LÖN
  • Elaifiknow

Jag känner några som jobbar som biståndshandläggare i Stockholmsområdet, de har mellan 24-30.000kr i lön och 3-8 års arbetslivserfarenhet. Tips: Ring facket och kolla löneläget.

• Socionomen

Ok, tack ville gärna höra lite mer exakta siffror. Själv har jag 28 och 1,5 års erfarenhet.

• Affe
    Socionomen skrev 2013-08-04 13:13:07 följande:
    Är det verkligen ingen som kan dela med sig?
    Om du är medlem i facket, så ring dem och fråga, de har statistik på det. 
  • Åsa

Min kompis hade 24000 på sitt biståndshandläggarjobb i Göteborg härom året - fyrtioplussare med några års erfarenhet. (Nu har hon bytt jobb och har högre lön men inte samma titel/arbetsuppgifter så det går inte att jämföra direkt.) Lågt för utbildning och ansvar men hon vill inte ta socialsekreterar-/ekonomiskt biståndjobb som hade gett bättre betalt.

• Socionomen

Hej jag är ute efter svar från allmänheten runt om i landet. Har redan ringt till facket!

Affe skrev 2013-08-10 22:58:14 följande:
    Om du är medlem i facket, så ring dem och fråga, de har statistik på det. 

Svar på tråden BISTÅNDSHANDLÄGGARE LÖN