• MarinaT

Kräks och kräks och kräks

Det med kräkningar förstår jag fullständigt när jag läste din beskrivning kändes det som att du beskrev min son när han var lite! Min son Lukas var exakt lika dan jag provade allt kändes det som. Till slut var vi tvungna att byta ut vällingen till den mjölkfria helt och hållet. Med ersättning är det svårare då får man be bvc sköterska skriva ut på recept! Testa även gröt som inte innehåller vete och samma när du börjar med välling försök undvik vete så got det går! Vi var inte helt säkra på vår son och han har kräkts enda fram till någon månad tillbaka men nu är han 2,5 år så var vi på en allergimottagning som sysslar med bicom och när hon testade honom så visade det starkt på både vete och laktos och sen vi tog bort de båda ut kosten slutade han kräkas. Vår Lukas kräktes alltid av gröt, välling, ersättning och pasta det var i princip det han åt. Jag hade hela tiden en känsla av att det var där felet låg och jag hade inte fel! På vanlig vårdcentral testade de honom flera gånger mot mjölk och gluten men blodprovet visade aldrig något! Jag är så tacksam för Bicom terabi!

• MarinaT

Det är en viss terapi mot allergier. Du kan googla på det! Barn under 8 år behandlas inte med det men min son testades! Helt smärtfritt!
    Hoppas mitt svar var till lite nytta!

Svar på tråden Kräks och kräks och kräks