Lösaktig
Jag skall försöka fatta mig kort, behöver lite input.
Har lämnat min man, han flyttade för någon dryg månad sedan. Vi är inte osams, har två barn tillsammans så vi träffas en del och hörs av ofta. Han vet om att jag träffat en ny man som jag tycker om och är nyfiken på, och tycker att det är lugnt. Vi är kärleksmässigt klara med varandra.
Problemen jag har består i följande tre punkter:
1) då och då sedan separationen har jag och min separerade make haft sex. Inga relations-känslor inblandade, bara plain ol' kåthet från båda sidor.
2) samtidigt som jag och den separerade maken haft sex, har jag dejtat den nye mannen med allt vad det innebär. Även sex. Hur konstigt det än låter (har känt honom längre än en månad, men en månad är vad vi har haft på oss att dejta), så känner jag att han kan vara mannen med stort M. Relationen med honom har givit mig mycket oro och ängslan, osäkerhet på grund av avstånd och barn och jobb och allting. Samtidigt så är det så fantastiskt när vi ses, det klaffar på alla alla alla sätt som finns.
3) nyligen träffade jag en internetvän, har internetkänt honom i +10 år. Aldrig träffat, förrän nu. Det slutar i sängen, givetvis. Kommer inte att upprepas, vi är båda på det klara med att det var ett engångstillfälle. På något vis en naturlig följd av att känna varandra så väl mentalt, och nu har även det fysiska prövats.
Mitt problem i mitt huvud och min kropp är nu detta:
Jag har fått ett enormt sexbehov. Kan den nye mannen inte tillfredsställa så vill mina tankar vända sig åt mitt ex. Punkt tre är i det här fallet ovidkommande, men jag tog med den för att ni skulle se att jag är helt galen i hela jävla huvudet. Idag ska jag åka till exet och grilla lite, ena barnet är hos honom. Självklart skriker den lilla sexglada skökan i mitt huvud: "Jaaa!!! Liggaaa!!!". Jag förstår att det inte är okej. Men varför blir jag såhär galen? För till veckan (eller om jag har tur, imorgon) så kommer jag att träffa den nye. Och då kommer jag att känna mig smutsig. Idag känner jag att den lilla surhet jag känner gentemot den nye när han oförhappandes ger sig ut på en kortare resa när jag (utan att kommunicera detta iofs) planerat att träffa honom ikväll, den surheten bidrar troligtvis till den sexglada skökans glädjetjut i huvudet.
Hur blir man vuxen och moraliskt rekorderlig? Vill tillägga att jag under alla dessa långa långa år som jag varit med mitt ex inte har haft dessa tankar alls. Jag har aldrig i hela mitt liv varit otrogen på minsta vis. Men NU!!?!! Hur kommer jag tillrätta med mina tankar?