• Anonym (F)

Röda pyttesmå blodprickar på kroppen?!

Hej! 

Vill börja med att säga att jag ska till läkare i nästa vecka för att kolla upp detta. Tänkte bara höra mig för här om någon vet vad jag kan ha för konstiga prickar.

Märkte för ett par veckor sedan att jag har små (alltså pyttesmå, ej synligt om man inte tittar väldigt nära) prickar på armarna. (Främst, har upptäckt två på bröstet också)

De är röda och när jag river på dem med nageln så försvinner det röda precis som att det är koagulerat blod för att sedan bara komma tillbaka, som att blodet rinner till igen och bildar en liten prick. Det stelnar till direkt så det går inte bara att torka bort.

Vad kan detta vara?? Någon som haft liknande?

Det är precis som små blodfläckar som stelnat som sipprar genom huden liksom. Men som sagt, det syns ju knappt. Men ändå, vad fasen händer? 

Mvh Pricken 

• Svar på tråden Röda pyttesmå blodprickar på kroppen?!
  • Mamori
    Tjosan01 skrev 2013-07-14 17:03:27 följande:
    Fint med så många svar =)

Ni som säger att ni också har dessa; är era också väldigt små? Jag pratar mindre än 1 mm i storlek. Och kan ni också skrapa bort dem för att sedan se blodet komma tillbaka och lägga sig igen?

Hoppas verkligen inte jag får fler. Ni som har fått detta? Har det försvunnit? Förändrats?

Tacksam för svar! 
    Ja de är pyttesmå och enstaka, alltså inte många på samma ställe. Tror att alla mina är kvar (fick för några år sedan) men har inte hållt så mycket koll. Har inte provat att skrapa bort, känns läskigt.
    Karin02 skrev 2013-07-14 17:01:52 följande:
    Sådana har jag också haft till och från, helt ofarligt.
    Har de alltså försvunnit efter ett tag?

• Karin02

Ja, mina är också pyttesmå! Som miniminiprickar. Ganska klarröda. Har haft de till och från i flera flera år så jag bara antar att det är helt normalt =P Och det är ju inte jättemånga på ett och samma ställe eller så, utan jag får nån ibland.

• augustisten

Jag har massor och har haft sedan jag var liten, men de blir fler och fler. De flesta pyttesmå men enstaka större.

De finns över hela kroppen förutom händer, fötter och ansikte.

• Anonym (ellen)

Jag har också precis som du förklarar! Fast bara på låren... de verkar dock bli fler med tiden. Och när man river bort dom så kommer dom tillbaka ändå, hur man än gör!! blir galen!! de är pyttesmå men endel ligger ganska tätt vilket gör att de syns ändå! 

• Bnsbn

Jag är 25 och har dessa prickar typ överallt och de verkar bara bli fler, haha men jag har uppfattningen att de är helt ofarliga! Vet dock inte varför de kommer men mina försvinner iallafall inte. Men dom är också millimeterstora och klarröda!

• zavdea

Har fått precis samma sak och är bara 16. Dem kommer och är där några dagar typ och sedan försvinner

• Josefin.elisabet

Är gravid i v. 30 och har fått det ovanför brösten , på axlarna och en i ansiktet :( Började för några veckor sen. Min mamma sa att hon också fick det när hon var gravid .. Kan nog vara nått mer hormoner ?

Hoppas mina försvinner sen , min mamma sa att hennes gjorde det iaf .

• April60

Hej Tjosan01 hur har det gått för dig???

Jag upptäckte exakt detta på mina underarmar igår !!!

De syns ju knappt men är som små små blodstänk! Med färskt blod! Lysande rött...

Och när man tvättar el skrapar bort dem kommer de tillbaka...

Så man blöder alltså från små osynliga sår...

Vad 17 kan det vara?

Tror inte heller det är Petekier...

Tacksam för svar...

• Luca

Jag tror jag får dom efter att jag varit framför solen ett tag, jag monterade en bänk utomhus idag 2016-05-18 och fick jätte många sånna på armarna som en röd prick jätte liten, man skrapar på den så försvinner den i 3 sekunder sen kommer den tillbaka jätte konstigt 

Svar på tråden Röda pyttesmå blodprickar på kroppen?!