• aiz

Varför vill ni ha barn?

TS,

Först när jag började läsa kände jag; - Åh nej, inte en sån där till...jag har träffat så många som inte gillar barn och för övrigt resonerar precis som du. Samtliga av dessa är antingen mammor idag ELLER är sorgsna för att de valde bort barn. Ingen av dessa kvinnor som förblev barnlösa är säkra över det val de gjort....

MEN,
    När ajg sen läste igen och sen läste dina tilläggskommentarer så tänkte jag; - Visst, det är ditt val och så känner du nu. Du kanske känner annorlunda senare i livet, kanske inte...men det är du som känner, ingen annan.

Men när du sen skriver; "Hur kan ni tycka att kärleken i ert liv ska vara ett barn, jag kan bara inte förstå det. Jag älskar min kille så otroligt mycket och han mig. Tanken på att jag skulle komma i andra hand för honom efter ett barn gör mig sorgsen och rädd. "

Så tycker ajg synd om dig helt plötsligt. Därför du måste ha missförstått vad det här med barn och familj innebär. Jag älskar mina barn mer än något annat på jorden. Det gör deras far och min man också. VI skapade dom och De är ett bbevis på hur mycket vi älskar varandra och de har sammanfogat oss för evigt.
    Den kärlek han känner för sina barn är annorlunda än den har känner för mig och vice versa. Det handlar inte om prioriteringar eller svartsjuka. ALDRIG har jag hört om en mamma som är sotis för att pappan älskar sina barn...

• aiz

Jag älskar min man allra mest när han och barnen skrattar tillsammans.
    Efter varje barn har vi blivit nyförälskade. Det är sant. Vi har ett band som är obeskrivligt. Aldrig hade vi stått varandra så här nära utan barnen.
    Vi ser ju OSS i vart och ett av barnen. Det är roligt att ha barn hemma. Man är så ovillkorligt älskad av de små när dom nyvakna och rosiga klättrar upp i sängen och berättar om knasiga drömmar. Man är inte ensam.

Ingen kritik mot dig TS men vårat samhälle är alldeles för fokuserat på individen.
    Vi ska vara så ego och klara oss själva.

Jag köper inte det. Jag behöver inte ensamhet för att "förverkliga mig själv". Jag vill ha stora middagar a la Jonas 2000. Jag vill ha lite röra och mycket kärlek. Hemmet kan vara läckert, kläderna snygga, kroppen trimmad och sexlivet fulländat ändå..om man tycker det är viktigt.

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?