Inlägg från: Linda1976 |Visa alla inlägg
  • Linda1976

Varför vill ni ha barn?

Som svar på TS fråga: Man sabbar _inte_ kroppen för att man föder barn. Min dotter är 9 månader, och jag är _precis_ som innan, om inte bättre. Inte hängtuttar och inte förslappad nånstans. Se på Madonna, Gwyneth, Reese Witherspoon - inte är de "förstörda" precis...

Jag gillar inte heller barn i allmänhet, men jag älskar min dotter över allt annat, jag älskar min man också över allt annat, jag älskar dem lika mycket men på helt olika sätt....

Däremot så vill jag inte ha _fler_ barn, eftersom jag vill mer med livet än byta blöjor och torka snor. Ett barn är precis lagom! Jag har inte gett upp mitt liv på något sätt, jag gör samma saker som förut, men på ett annorlunda sätt!

Men jag förstår dem som inte vill ha barn, många verkar ju dock bli väldigt provocerade av det. Men att man förstör kroppen, _det_ är _inte_ ett argument som håller!

• Linda1976

Vill man gå ner i vikt så kan man! (Tro mig, jag har själv gått ner 20 kg sen Alice föddes, och har flera kilo kvar, men det had ejag innan jag blev gravid också)

• Linda1976

Ja, men det var inte det jag komenterade heller

• Linda1976

Ja, vad ska jag säga... Kan man inte acceptera hur man ser ut så får man göra nåt åt det isåfall. OCh är op det enda alternativet för att man ska acceptera sig själv, tja - då är det ju bara att hoppa upp på op-bordet.

• Linda1976

Självklart ska man inte skaffa barn bara för att det hör till "normen"...

• Linda1976

Det vet vi inget om!!! Bortsett fr Botox då, men man föder ju inte barn med pannan.

• Linda1976

Mamba: Jag håller inte med dig där. Jag bryr mig lika mycket om hur jag ser ut nu, som innan Alice. Jag förändrades ju inte i min personlighet för att jag fått barn, däremot så har livet fått ytterligare en, underbar, dimension! Så hur mycket man bryr sig är väldigt olika!

• Linda1976

Worky: Håller med dig, det är enormt irriterande med folk som bara _ÄR MAMMA_ 100% av tiden. Men mina vänner så pratar jag nog om Alice 10% och 90% om allt annat, film, nyheter, musik, tv-program mm mm.... Ja, allt det där som fanns innan Alice fanns....

Har man ett förhållande som är 100% stabilt sen innan, så är jag övertygad om att det inte blir sämre av ett barn, om man går in i det hela med öppna ögon. Dvs inte tror att allt är rosenrött med en bebis hela tiden.

Sexlivet blir inte alls kass... Visst, under de sista grav.veckorna är man väl mindre sugen, och 3-4 månader efter är bebisen prio 1, och man vill mest sova när tillfälle ges, men nu är det precis som vanligt, både kroppsligen och själsligen....

Innan jag fick barn så hade jag nån konstig föreställning om att man blev en ny person när man fick barn, "Förälder"-typen, men nån sån typ finns inte. Jag är precis som jag alltid har varit, skillnaden är att Alice finns och hon har berikat mitt liv enormt!

• Linda1976

Worky: Ja, man ibillar sig mycket! Jag är _exakt_ som innan, men med lite andra prioriteringar. Jag älskar att prata i telefon om min bästis senaste ragg, kolla på såpor, shoppa dyrt smink, laga mat och sova länge. Maken och jag tar en sovmorgon var på helgen. Allt blir vad man gör det till. Jag sa redan när jag blev gravid, att jag _inte_ skulle sunka till mig!

• Linda1976

Jo, jag tror att det finns de som ångrar sig, men de skulle väl hellre dö än erkänna.

• Linda1976

Mamba: Ja, jag bryr mig om hur jag ser ut, _precis_ lika mycket som förut. Det har inte gått en dag sen Alice föddes som jag har varit utan nagellack t ex. Även om Alice är prio 1 i mitt liv, så bryr jag mig ändå om hur jag ser ut! Jag var snygg och sminkad när jag gick till jobbet, så det vill jag vara hemma också.....

Koalan: Jag förstår hur du tänker, men så behöver det inte bli!! Min dotter sover hela nätterna, spyr aldrig och är go och glad. Hon roar sig på egen hand en hel del, även om vi såklart "leker" tillsammans också. Vill maken och jag gå ut och äta en kväll, så passar mormor Alice, även om hon bor 28 mil bort. Man kan göra _allt_ man gjorde innan barn, men på ett annat sätt. Livet tar inte slut när man skaffar barn, det blir mer innehållsrikt!!

Man behöver som sagt inte vara ett bebisfreak för att skaffa egna! Osnutna dagisungar i grupp är inte min favvo heller. Och att dyka ner i barnvagnar och glo ligger inte för mig heller.....

• Linda1976

FY för Volvo och vovve! Men jag gillar vår villa

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?