Inlägg från: MimmiLina |Visa alla inlägg
  • MimmiLina

Varför vill ni ha barn?

Keyser- Mitt meningslösa liv med shopping och annat trams.....?

Givetvis blir jag provocerad eftersom det TS skriver om lika gärna skulle kunnat vara jag. Och de svaren hon får är inte vidare medsysterliga.
    Att TS skulle vara konstig och egoistik? Att hon kanske "mognar"?

• MimmiLina

Brasset - Vad har jag sagt för dumt? Att jag inte vill ha barn?

• MimmiLina

Misstänkte att man inte borde äntrat denna tråd, alldeles för blodtryckshöjande.

*utgår*

• MimmiLina

Måste bara göra ett tillägg:

Det finns en mycket stor press från andra kvinnor som säger att man som tjej bör skaffa barn. Annars är man, som man kunnat läsa i tråden här t ex, egoistisk, konstig, bitter, utseendefixerad, omogen osv.

Många svaga tjejer som inte riktigt vet vad dom vill med livet skaffar säkert barn just pga denna enorma psykiska press från andra kvinnor. Barn som dom sen inser inte var nåt för dom, som dom i värsta fall ångrar. De blir bittra resten av livet och undrar vad fan dom föll för grupptrycket för.

Vill ni verkligen att folk ska skaffa barn helt urskiljningslöst? Bara för att man "ska"? Är det verkligen snällt mot barnen? Att dom alltid ska gå runt och känna sig oönskade, som misstag?

• MimmiLina

Genetrix -

Det är nog inte alls ovanligt tyvärr. Pressen på barnlösa kvinnor är sjukt stor, tro mig. Eftersom du har barn själv har du ju aldrig utsatts för den pressen.

Man kan säkert ångra sina egna barn, det läser man ju till och med om här inne på FL då och då. Det är INTE snällt mot barnen att skaffa dom enbart för att andra kvinnor anser att man ska.

• MimmiLina

Många mammor verkar ju enormt bittra oxå, tror nog det ibland kan bero på att det inte riktigt blev som man förväntade sig. Men mörkertalet för det är väl stort, ingen törs gå ut med den infon liksom.

• MimmiLina

Jag sökte på "ångrar mig" nu här på FL, och det kom upp en del trådar med folk som ångrat sig eller mådde dåligt för att dom inte längre visste vad dom ville.

• MimmiLina

Ja, fast jag tror inte att TS menade just det här med kroppens förändring som det mest väsentliga. Mellan raderna tycker jag man kan utläsa att hon verkligen inte vill ha barn, att hon tycker det är jättejobbigt med hela grejen.

• MimmiLina

Kvinnor som inte vill ha barn ses som nån slags aliens. Och för att inte känna sig som en utstött alien tror jag många skaffar barn, mot sin egentliga vilja. För att slippa tjatet, frågorna, kränkningarna från en del "perfekta mammor" som lever i sina bubbelgums rosa mamma-bubblor.

Det är farligt att pressa folk till nåt dom egentligen inte vill, särskilt när det gäller nåt så väldigt viktigt som barn. Usch, jag blir så ledsen.

• MimmiLina

Milus - Ja, jag håller med dig. Men de flesta kvinnor verkar inte ha den acceptansen mot sina medsystrar.

Svar på tråden Varför vill ni ha barn?