Inlägg från: Anonym (Fråga) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fråga)

    När är det lagom att fråga om datum? Eller ska vi vänta tills hon säger nått?

    Anonym (???) skrev 2013-07-14 18:54:24 följande:
    Tyvärr tycker min svägerska att vi är ute galet tidigt om vi frågar i början/mitten på december om hon ska fira jul med oss Att säga om vi ska ses på lördag eller söndag helgen därpå är också det för tidigt. Vet inte hur många gånger vi bokat av en helg för att träffas för att sen inte få tag på henne för att boka dag. Jag tror att hon är bättre när det gäller andra men när det gäller hennes bror är hon nästan alltid ute väldigt sent.
    Det är klart hon kan få känna så. Men om hon vill ha hjälp av andra så får hon säga till när hon ska ha festen. Det låter nästan som din bror är rädd för henne? Hade det varit min syster hade jag inte haft några problem att fråga även om hon skulle bli sur
  • Anonym (Fråga)
    Anonym (???) skrev 2013-07-14 19:49:00 följande:
    Min man är den där snälla som aldrig bråkar, som vill att alla ska vara sams. Hans mamma är långsint och hans pappa har kort stubin men av barnen fick svägerskan allt humör och min man inget (eller snarare så håller han det inom sig).

    Eftersom svägerskan faktiskt har en hel del kompisar misstänker jag att hon tar ut sitt humör på släkten istället för på dem och även föräldrarna gör sitt bästa för att undvika utbrotten även om just brorsan råkar värst ut.

    Kanske bättre att be svärmor ta reda på om det blir nån fest på någon av de sagda datumen eller om det blir senare i höst? Feg utväg, men om det hindrar svägerskan från att dra igång ett bråk om att vi alltid måste veta allt så tidigt och att vi aldrig hjälper henne (inte sant) så kan det vara värt det.
    Ja, eller så slutar ni hönsa och curla denna vuxna (?) kvinna och frågar rakt ut. Har hon problem med det så får ni väl sätta er ner och förklara hur ert liv ser ut
Svar på tråden När är det lagom att fråga om datum? Eller ska vi vänta tills hon säger nått?