• rödbetan

Fan vad livet är orättvist!!!!

Idag blev jag så jävla arg och ledsen igen...
    Jag har tränat och ska precis klä på mig in i omklädningsrummet kommer några fnissande fjortisar ( de måste i och för sig vara 16 för att träna där).
    Den ena säger till en av sina kompisar:- Det har du hört vá? Att jag är gravid !!!
    Jag trodde först att de skojade som hon fnissade. Men sedan går hon fram till spegeln och drar upp tröjan: Klappar sig på magen( den såg lite rund ut så det var inte så tidigt) säger sedan: Men jag ska göra abort!!!

Fan vad det är orättvist. Varför kan inte sådant undvikas varför kan inte vi som vill ha barn bli gravida istället!!

Ursäkta att jag svär så mycket i det här inlägget ville bara avreagera mig!!!

• Svar på tråden Fan vad livet är orättvist!!!!
  • Joffe

För jäv.... Usch, vad det måste ha stuckit i ditt hjärta

• maddiz

ja livet är orättvist..men samtidigt kan jag förstå att en olycka kan hända, och valet är nog ganska lätt när man är 14 år, och har många år framför sig med livet..

• dubbel trubbel

Håller med dig, sånt är bara för jäkligt rent ut sagt!
    Styrkekramar från oss!

• rödbetan

Javisst jag är inte emot abort som så men jag kände att jag behövde verkligen INTE höra det där, mitt humör började äntligen gå upp efter en underbar träff med andra i samma situation igår men minsta lilla grej gör att man bara deppar ihop.

• Hannamia

Ja, omoget sagt! Förstår att du blev ledsen!

• Joffe

Om jag varit 14-15 år hade jag kanske gjort samma sak som hon men det var jobbigt att just du skulle stå där och få höra detta.

• chomchom

Fy f-n va jobbigt att få höra det... det måste verkligen ha känts.

• lynet70

Fy faen...................Vet inte om, det finns ord ens om detta. BAra att det är för jävligt och orättvist!

• Esping

Livet är jävligt orättvist, annars hade vi inte behövt hänga på den här sidan alls.....

Jag tror att det krävs mer som 16-åring idag för att chocka och väcka uppmärksamhet än när vi var i den åldern. Du är liksom inte särskilt speciell bara för att du tjuvrökt bakom skolan.... Kanske därför hon raljerade över det.

När jag tycker livet är orättvist, att någon som jag inte tycker 'står på tur' för att bli gravid blir det, brukar jag tänka att mina chanser inte minskar för att hon blir gravid. Hon har liksom inte 'tagit' min graviditet, det finns ju ett oändligt antal barn som väntar på oss och ett av dem är vårt!

• MamiMoa

Orättvist.
    Det verkar som hon tror att det är lek. Bara ha sex sen bki gravid och göra abort. Tråkigt...

• rödbetan

Ja man blir faktiskt lite rädd över ungdomarna idag.. inte så konstigt efter att allt de ser på TV är typ Big Brother, där de har sex efter 6 timmars bekantskap!

Gjorde bara så ont och så hände det lite andra saker som gjorde att allt kändes ännu värre känns som jag alltid har fått kämpa för allt jag velat ha och knappt någon gång fått det dit jag velat, och då har jag inte haft några högre drömmar... Det har bara varit så orättvist och jag börjar känna att jag inte orkar med fler bakslag förra året var det värsta i mitt liv, med dödsfall i familjen , bilolycka i familjen, dödsfall på jobbet ursch nu bara häver jag ur mig för jag har ingen direkt stans att avreagera mig för tillfället, har vänner att prata med både här inne och ute i riktiga livet men som sagt var så är det bara Januari än så det året kan ju bli mitt livs underbaraste än:)

Jag börjar svamla nu men vill bara få ur mig så ni som läser får känna igen er och ge mig en klapp på axeln :)

• MajaIda

Stackars barn...
    Stackars henne (som inte fattar bättre, kommer knappast vara sista gången)
    Stackars "mormor", som får ta hand om sin trasiga dotter

• AHL

Hej!

I lördags var jag med om nåt liknande. Jag blir gravid men har 4 missfall bakom mej. Inte kul! Satt och väntade på hämtmat i lugn och ro när bordet brevid, de var 2 par runt 20 år, började prata barn. Och då ser jag att den ena tjejen hade mage. De var såå gulligt och de andra satt och frågade en massa.
    Hade haft en bra lördag tills dess med deppade ihop direkt.
    Men så kommer det alltid att vara. Jorden snurrar tyvärr inte runt oss... även om man gärna vill det ibland.
    Anna

• Toffsan

Ja jag tycker också att det som är värst att hon verkade ta så lätt på aborten. Visst det kanske bara var för att verka tuff inför kompisarna. Dock tycker jag att det verkar vara lite för lätt att få abort nu för tiden. Det är ju som sagt var inget preventivmedel som vissa verkar tro, syftar inte på tjejen du stötte på nu.

Jag förstår att du blev upprörd, själv har jag nog svårt med vänner som bara säger att nu vill vi ha barn och så blir de gravida en månad senare. Det är verkligen inte rättvist ibland. Vi som har svårt att bli gravida får helt enkelt vara tacksamma för att det är som Espingen säger. Det är ju inte mitt/ditt eller någon annan på FLs barn hon tar bort utan sitt. Det finns gott om bebisar för oss så att säga.

Jag hoppas så att lyckan vänder för dig. Visst vore det trevligt ifall 2006 vore ditt och ditt blivande barns år!

• nancy 15

hej! jag är inte emot abort, det finns de som blir med barn även om de har skyddat sig. men jag blir irriterad på de som tror att abort är ett preventilmedel, jag menar man får så mycket information om alla olika preventilmedel som finns och ändå finns det de som inte ta till sig det, i dagens läge vet man aldrig vart killen har doppat den och om de bär på någon STD. jag har två bekantar som har gjort abort, den ena har gjort det en gång och den andra två gånger, och jag kan bara säga att jag tycker att det är jävligt orättvist själv har försökt bli gravid i 1 1/2 år utan att lyckats. jag förstår att du blev upprörd. varför ska livet vara så orättvist? det frågar jag mig varje dag!

• Anne69

Jag är jättemycket för fri abort men mår illa av sånt här - och det har dessutom blivit värre sen jag blev diagnostiserad som ofrivilligt barnlös.

Döm därför om min förvåning när jag satt o väntade på att få göra VUL inför IVF på Huddinge häromdagen....då kommer en av dessa fjortisar fram o säger med ett leende: Hej jag skulle göra abort! Burr.......
    Förstår ju att hon är i en jobbig sits men....jag vill inte höra sånt här! Sa till barnmorskan sen när jag kom in o hon sa att de funderar på om man kan separera entrén....suck.

• rödbetan

Vá är de tpå samma ställe på Huddinge?
    Alltså man kan ju undra om inte ungdomarna får någon sexundervisning längre heller...
    Snart kommer vi nog få upp antalet Aidsfall m.m. i Sverige också, själv gick man på högstadiet när AIDS blev väldigt omskrivet jag lovar att då var det nog inte många av ungdomarna som körde utan kondom...

Annars är det ju så sjukt att samma läkare på vissa sjukhus gör en abort och sedna försöker rädda ett alldeles för tidigt fött barn...

Idag känns livet lite mer uppåt i alla fall, ringde till S:t Göran och beställde tid hos läkaren för att diskutera igenom nästa försök vi får väl se hur allt går...

Svar på tråden Fan vad livet är orättvist!!!!