• Jill 79

Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?

Jag hade en sån fast delvis nergrävd förut. ( fanns när jag köpte huset) Grannarna sa direkt att jag måste göra något så inte deras barn skulle trilla i. Och jag var ju själv rädd för mitt eget barns skull, så jag byggde staket runt med låst grind. Men vad hjälper det, nu har ju grannbarnen vuxit upp och har sån stor blå pool med stegen framme hela tiden. Jag är livrädd och passar hela tiden. Är så enkelt och frestande att springa in och kolla om man är ett nyfiket barn. Tycker nästan det är konstigt hur få olyckor som sker när nästan alla har såna pooler. Nästa år får det bli simskola för den stora och sele i trädgården på den lilla tror jag

• Jill 79

Honesty, problemet med dessa pooler som står uppe på marken är att jag inte tror att de reglerna gäller där. Fast poolerna är lika djupa och det är ju nästan ännu mer frestande att klättra över en kant eller upp på en stege

Svar på tråden Ni med pool (såndär blå rörpool och liknande), hur skyddar ni barnen från att trilla i?