Har skuldkänslor över att jag är hemma från jobbet idag pga att jag skar mig i fingret,
Igår lyckades jag med konststycket att skära mig djupt rakt över fingret precis på översta fingervecket på min dominanta hand.
Det blödde mycket och gjorde ont och då det inte slutade blöda efter 30 minuter ringde jag 1177. Såret blev bara större och större, troligtvis på grund av vart det satt.
Jag blev tillsagd att åka till familjeläkarjouren där såret rengjordes, limmades, tejpades och en kompress sattes runt. Jag blev tillsagd att inte blöta ner fingret och se till att inte röra det förrän tidigast i eftermiddag idag.
Under natten har jag knappt sovit, varje gång jag kommer åt handen (lägger huvudet på den i sömnen tex) så vaknade jag av att det gjorde ont. Nu på morgonen hade det börjat blöda igen.
Jag tog beslutet på morgonen att inte åka till jobbet idag, förklarade för min chef och sa att jag kommer in i morgon.
I mitt jobb använder jag händerna mycket och jag ska ju hålla fingret stilla. Men jag har ändå skuldkänslor. Känns inte alls bra att jag är hemma. Är ju inte sjuk, mår inte dåligt. Har bara ont varje gång jag rör fingret eller kommer åt det. Är bara rädd att limmet ska gå upp och att det ska bli svårläkt eller infekteras.
Är jag dum som är hemma?