• Pallas

Har skuldkänslor över att jag är hemma från jobbet idag pga att jag skar mig i fingret,

Jag borrade mig i långfingret för tre dagar sedan. Jag har ett jobb där jag använder händerna hela tiden. Nu hade jag turen att det tog precis "rätt" och inte blev infekterat, så jag kunde jobba. Hade jag haft en större smärta, med infektion, hade jag inte kunnat gå till jobbet.

Ta det du lugnt, sov ikapp det du missat och gör en ny bedömning i morgon. Krya på dig, det låter som att ditt sår sitter på ett jobbigt ställe!

• Pallas
    Anonym (Juli) skrev 2013-07-15 11:49:11 följande:
    Det sitter ju precis i översta fingervecket på högerhandens ringfinger. Jag får inte böja eller sträcka ut fingret idag, för att limmet inte ska riskera släppa. Men det gör också ont när jag av misstag råkar sträcka eller böja fingret, hände några gånger i natt. Hade jag skurit mig på fingertoppen eller sidan av fingret, eller på samma ställe på vänsterhanden, är högerhänt, hade jag inte brytt mig så mycket. Men då jag greppar telefonen med högerhanden, plockar saker med högerhanden osv osv så ville jag låta handen vila idag. Jobbar i morgon, 

Det måste ha gjort riktigt ont att borra sig i fingret  

Hua, verkligen dåligt ställe! Hoppas det läker fort!

Nej, det gjorde faktiskt inte så ont när jag borrade mig. Blev mest lite överraskad och rädd. Det tog som sagt på rätt ställe, det hade kunnat gå betydligt värre med senor och sånt, nu var det bara köttet som tog stryk.
  • Pallas
    Rocktrollet skrev 2013-07-15 20:08:39 följande:
    Då VADDERAR man fingret. Alla problem går att lösa.

Jag har jobbat (har ett fysiskt jobb, jag sitter ALDRIG ner under en arbetsdag) med magsjuka. Jag jobbade ju helt själv så fanns det ingen att smitta.

Jag jagar inte efter en massa "oj vad du är duktig-kommentareter", jag tycker bara folk sjukskriver sig för precis vad som helst nuförtiden.

Jag gick och jobbade med influensa och 40-graders feber. Som tack fick jag en kronisk inflammation i brosket vid revbensfästena och sparken när jag kom med läkarintyg och inte kunde klä på mig själv...
Svar på tråden Har skuldkänslor över att jag är hemma från jobbet idag pga att jag skar mig i fingret,