Lennie skrev 2013-07-17 21:28:54 följande:
Planen är att vi bilar från Houston och till Miami för att stanna 6 nätter och sen Orlando några nätter då vi ska till Disney med barnen. Sedan bilar vi tillbaka till Houston och flyger hem efter en eller två nätter
Nu vet ju inte jag hur ni är som människor, men jag och maken trivs absolut bäst i Fort Lauderdale by the Sea. Det tar ca 30-40 minuter in till Miami därifrån. Tempot är lite lägre i Fort Lauderdale. Stränderna är underbara och områdena jättefina. I närheten ligger Sawgrass miss. Himmelriket, enligt mig, om man älskar shopping. Ett gigantiskt outlet mall.
Everglades i Florida är läckert. Ta en airboat tur och kolla på alligatorerna
New Orleans kan vara kul att besöka på väg till Orlando, eller från. Jättefin stad.
Vi har besökt alla parker utom Magic Kingdom. Gillade epcot och seaworld bäst, men det beror ju också på ur man är som person. Vill ni bo lite billigare än inne vid parkerna rekommenderar jag Kissimmee. Men kolla Tripadvisor innan ni bokar motell för att slippa sunkiga ställen
Beroende på hur mycket tid ni har rekommenderar jag Key West. Underbara vyer längst vägen ner. Älskar det stället!
Kommer säkert på mer senare. Bara att fråga om du undrar någonting.