• sailingcakes

Vilket namn klingar bäst?

Nu är det så att det "bara" är 5 veckor kvar tills liten beräknas komma!

Vi hade bestämt oss för ett förnamn (Everlyn) och två mellannamn men här om dagen berättade min pappa om ett familjenamn till som båda gillar men vi är oense om vilket klingar bäst.

Everlyn Ellen Sophia eller Everlyn Ellen Wilma ?

Ellen är ett familjenamn från min sambos sida och Sophia & Wilma är familjenamn från min sida.

Själv tycker jag Sophia låter bäst, men vad tycker ni? :)

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vilket namn klingar bäst?
  • Alby

Vill ni inte träffa lillan och lära känna henne innan ni bestämmer er för namn? Namnen måste ju passa Henne :)

• sailingcakes
    Alby skrev 2013-07-15 15:46:09 följande:
    Vill ni inte träffa lillan och lära känna henne innan ni bestämmer er för namn? Namnen måste ju passa Henne :)
    Absolut :)  Namnen är inte satta i sten, känns det inte rätt senare får det bli något annat. Är bara nyfiken på vad andra tycker låter bäst. Skrattande
  • Lajkie

Everlyn Ellen Sophia klingar bäst tycker jag!

Everlyn var fint, hur/vart har ni "hittat" det?

• Alby

Okej :) hade en kompis som beställde halsband, väggord och annat i bebisens namn redan i v 30 men när bebisen kom så fick dem panik för att han inte såg ut att heta Milo. Jag gillar Sophia bäst, lycka till på förlossningen ;)

• sailingcakes
    Lajkie skrev 2013-07-15 16:00:11 följande:
    Everlyn Ellen Sophia klingar bäst tycker jag!

Everlyn var fint, hur/vart har ni "hittat" det?
    Det är ett namn jag hörde första gången i filmen Mumien faktiskt, fast stavningen är Evelyn. När vi började fundera på namn för några månader sen mindes jag det helt plötsligt och det kändes väldans rätt! Ett av de få namn min sambo också fastnade för direkt också :)
  • sailingcakes
    Alby skrev 2013-07-15 16:30:31 följande:
    Okej :) hade en kompis som beställde halsband, väggord och annat i bebisens namn redan i v 30 men när bebisen kom så fick dem panik för att han inte såg ut att heta Milo. Jag gillar Sophia bäst, lycka till på förlossningen ;)
    Ja så konstigt det kan bli haha. Vi har inte tänkt köpa något sådant innan bebis är här som tur är haha, är till och med nervös över kläderna och möblerna vi köpt som är lite mer flickiga, tänk om det mot förmodan skulle bli en pojke?!  Det kvittar egentligen så länge bebisen mår bra men man kan få riktigt lustiga tankar ibland haha. :) Tack så mycket!
  • sailingcakes
    Björnmossa skrev 2013-07-15 18:25:24 följande:
    Everlyn låter inte klokt på svenska.
    Beror nog på hur man uttalar det. Uttalas E-ve-lyn ungefär som mitt mellannamn Evelina fast utan A.
  • Björnmossa
    sailingcakes skrev 2013-07-15 18:47:30 följande:
    Beror nog på hur man uttalar det. Uttalas E-ve-lyn ungefär som mitt mellannamn Evelina fast utan A.
    Om ni ändå tänker uttala det som Evelyn, så är det lika bra att stava det så också.

Everlyn skulle jag, och förmodligen de flesta andra, spontant uttala antingen [eeeverlynn] eller [ävirlinn].
Svar på tråden Vilket namn klingar bäst?