• StarStruck

bästa syskonvagnen?

Vi väntar syskon i Januari och har börjat kolla lite på vagnar. Dottern kommer vara 16 månader när bebisen kommer. Hon är lång och smal och vi vill att både hon och bebisen ska ha gott om utrymme utan att vagnen är bred som en bil. Vilken vagn kan tänkas passa? Gärna svängbara hjul fram.

• Svar på tråden bästa syskonvagnen?
  • StarStruck

Hittade en beemoovagn (tandem) på jollyroom, ingen som testat den? Monky har vi kollat lite på men den kändes jättebred?

• Bellsam

Har en city select som jag älskar. Perfekt att man kan fortsätta ha den som singelvagn när syskonet inte behöver den längre.

• HimmelHav

Favoritar. Kommer få bebis i januari och då är nr 1 20 månader. Vill nog ha en smal så jag kommer in överallt men gissar att det är roligare för de små att kunna se bra och se mamma ordentligt...

• Atta1980

2ME LosAngeles. Båda sätena är vändbara, den är ganska tung att lyfta men grymt smidig att köra. Ett plus är att den inte är särskilt dyr heller :o)

• Mamma Tintis

Jag har 2,5 år mellan mina barn och använder min babyjogger city select dagligen! De dagar som stora tjejen inte är med gör jag enkelt om den till enkelvagn och annars använder jag den till båda barnen. Är super nöjd med den!

• Jowimo

Jag har en carena double swing och är supernöjd med den. Nackdelen är väl då att sitt delarna bara är vända framåt men inte varit något stort problem ändå.
    Liggdelen vi hade först var ju vänd mot mig.

Bra och stabil vagn lätt att köra i snö då hjulen är stora och går att ha både som svängbara och fast dom två fram alltså.
    Bra pris för en bra vagn enligt mig iallafall

• kgv
    Mamma Tintis skrev 2013-07-16 22:17:30 följande:
    Jag har 2,5 år mellan mina barn och använder min babyjogger city select dagligen! De dagar som stora tjejen inte är med gör jag enkelt om den till enkelvagn och annars använder jag den till båda barnen. Är super nöjd med den!
    Jag funderar på en sån, kommer ha 2 år och 2 månader mellan mina om allt går vägen. Hur funkar det om båda ska sova i vagnen samtidigt? Går det att vinkla sätena på ett bra sätt då? Både med sitt+liggdel och två sittdelar.
  • Mamma Tintis

kgv: Man får prova sig fram på hur man ska sätta delarna för att båda ska kunna sitta/ligga som de vill. Med ligg+sittdel tycker jag att det är bäst med det större barnet närmast för att vagnen blir jätte tung annars. Du kan ha liggdelen längst fram mot dig och sittdelen närmast dig åt valfritt håll och då kan den fällas till liggande. Oftast har jag bara fällt sätet som stora tjejen sitter i lite, alltså inte helt liggläge. Med två sittdelar blir det lite trångt i vissa lägen om en vill sova och en vara vaken, men som sagt det är bara att prova sig fram. Min stora tjej är en stor snart treåring och hon älskar vagnen. Att det blir trångt ibland gör henne ingenting utan hon ser det som sin egen liten koja och drar ner suffletten för att mysa med ett gosedjur och sitter och kikar ut.

Enda riktiga nackdelen med vagnen som jag stör mig på är att det saknas fjädring så den är tung att få upp för trottoarkanter. Men om man trycker till med foten så är det aldrig ett problem ändå.

• Becca88

Ni som har Urban jungle duo, blir dom lätt solblekta vid promenader? Ser många på blocket som är solblekta och säljaren hävdar att de endast förvarats inomhus. För mina vagnar jag haft har aldrig blivit solblekta pågrund av normal användning utomhus

• Lakrits

Baby Jogger City Mini Double.
    Blir sååå liten när man viker ihop den, smidig och lättkörd och vår dotter född -08 sitter fortfarande i den utan problem.

• MyDream
    Becca88 skrev 2013-07-19 23:42:19 följande:
    Ni som har Urban jungle duo, blir dom lätt solblekta vid promenader? Ser många på blocket som är solblekta och säljaren hävdar att de endast förvarats inomhus. För mina vagnar jag haft har aldrig blivit solblekta pågrund av normal användning utomhus

Jag har aldrig lyckats få mina 3 Urban jungel eller någon annan singel/syskonvagn solblekt. Barnen har sovit ute men parkerats i skugga och daglig användning med promenader i solen. Jag har oxå sett många som säljer solblekta men då måste säljaren ha låtit vagnen stå utomhus timtal i strålande sol vid många tillfällen. Förövrigt vill jag rekommendera Phil and teds Promenade som jag nyss börjar köra som syskonvagn. Älskar både Uj och P&T och har hunnit köra ett antal. Perfekta syskonvagnar båda två!
  • MeNoLike

Finns det någon av dessa vagnar där man kan ha båda barnen mot sig? Och där det ena barnet inte ska behöva sitta å stirra tätt in i den andra vagnsdelrn?
    Jag kommer ha 14 mån mellan mina barn

• Atta1980

2me LosAngeles har vändbara säten, vi har ett vänt framåt åt stora tjejen och lilltjejen sitter vänd åt mig.

• MammaMu74

Becca88: Jag har många kompisar med UJ vagnar en del är blekta av solen andra inte.
    Vi har kommit fram till att det nog är tyget i vagnen som har förändrats och har blivit mer känsligt för sol.
    Bara mellan år 2010-2011 har det skett en stor förändring!
    En av vännerna har använt sin vagn mycket sparsamt och aldrig låtit den stå ute i solen och den är blekt ändå :(

Svar på tråden bästa syskonvagnen?