• Herr Alfabet

Manligt håravfall, hur gammal är/var den yngste du sett drabbas?

Vi talar alltså om tydliga symptom på stigande hårfäste, kal fläck bak på huvudet, och/eller tunnare hår på hjässan. För mig började det när jag var 18.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Manligt håravfall, hur gammal är/var den yngste du sett drabbas?
  • Supertorsk

Svårt att sätta en exakt ålder, men det var märkbart vid 20.

Den största fisken i en liten damm
  • IsDimma

Det fanns en kille när jag gick på gymnasiet som redan då börjae bli tunnhårig, han var året äldre än mig så kanske 17-18 när det var synbart för andra.

The less you open your heart to others, the more your heart suffers.
  • Flake

En kille i parallellklassen hade höga vikar vid tinningarna och var tunnhårig på hjässan när vi gick i 9an, så han måste varit 15 när det började. Han var helt kal, förutom hår vid nacke och sidor, när han var 18. Han hade rätt barnsligt ansikte också, så det såg lite roligt ut. Så det måste varit tufft för honom. Inte lättare av att hans föräldrar var religiösa och rätt stränga, minns att han inte fick vara ute så länge på kvällarna, och sattes i extra privat skola på somrarna, bl.a.

• Archandra

Min man började tappa håret när han var 17 och var i princip helt flintskallig när han var 20.

• k girl

En man jag känner var ordentligt tunnhårig på hjässan när vi lärde känna varandra som 20-åringar.

• klasse37

Så fort du ser att det börjar hända så var snabb med att motverka och bota det. Du kan köpa ett flertal bra produkter som motverkar ärftligt håravfall hos exempelvis online apoteket APO-101

• Klabbe34

Jag vill tipsa om Tugain 5%, ett läkemedel mot håravfall som jag använt under många år som fungerat suveränt för mig. Vet även att många av mina bekanta använt sig av Mintop 10% och varit mycket nöjda med resultatet.

Kan köpas på apoteket eller online, personligen så har jag alltid beställt ifrån denna sidan:

www.apo101.net/haravfall

Lycka till!

• Ivan52x53

Det började när jag var 14. Idag är jag 16, jag tappar fortfarande hår men inte lika mycket, det växer igen dock. Kan vara något annat än "riktigt" håravfall. När jag besökte VC för ett år sedan sade de att det inte var något speciellt, utan något som berodde på puberteten..

Min morfar har mycket hår på skallen förresten, så det är nog inte riktigt håravfall.

Svar på tråden Manligt håravfall, hur gammal är/var den yngste du sett drabbas?