Inlägg från: Purpurbräcka |Visa alla inlägg
  • Purpurbräcka

Hur ska jag göra för att sambon ska förstå?

Cadencee skrev 2013-07-16 17:20:55 följande:

Jag vill inte göra iordning sonen och skjutsa sambon när han gått och väl kan ta bussen till jobbet. Bussen går från dörr till dörr i princip. När jag också jobbade, innan sonen kom, var det alltid jag som tog bussen och han bilen. Han verkar inte riktigt vilja "lämna ifrån sig" bilen.

Har man blivit van vid att alltid ha tillgång till bil så kan man känna sig rätt stympad utan. Som att åka hemifrån utan plånbok, eller att sitta hemma och inte internet fungerar. Det kan vara jättefrustrerande att inte ha tillgång till det man är van vid att ha. Men man kan ju lära om!

Tipsa honom om att cykla istället för att åka buss! Då har man fortfarande ett eget fordon och är inte beroende av tidtabeller. Dessutom är det billigt och bra för hälsan.
    I skuggan av varje stor man står en kvinna med känslig hy.
  • Purpurbräcka
    Cadencee skrev 2013-07-16 17:44:20 följande:
    Har nämnt det också men då tillkommer ytterligare problem. Han "vill inte ha sin cykel i cykelförrådet då den är så dyr". Han ska prompt ha bilen punkt. :S
    ?!

Källarförråd? Lägenheten? Balkongen? Något vettigare förvaringsalternativ måste det väl finnas? Och gör det inte det undrar jag vad han tänkte med när han köpte en så dyr cykel.
  • Purpurbräcka
    Cadencee skrev 2013-07-16 21:33:40 följande:

Jag försöker prata och diskutera men han vill inte. Säger ofta att det funkar som vi har det eller att det får vi prata om sen.
    Får tacka för att du försökt iallafall! !
    Han verkar vara helt omedveten om att han inte är singel längre utan en del av en familj bestående av tre personer. Att det fungerar för honom betyder inte att det fungerar.

Jag får lust att ta tag i karl'n och ruska om honom - fast det lär väl inte hjälpa.
Svar på tråden Hur ska jag göra för att sambon ska förstå?