• Dina08

Tips på fina platser runt Ystad?

Vi ska till Ystadstrakten och hyra stuga. Tänkte åka runt och titta på slott, naturreservat eller liknande, om det inte blir badväder. Vad skulle ni rekommendera att göra? Vi gillar Glimmingehus och älskar Sandhammaren.

• Svar på tråden Tips på fina platser runt Ystad?
  • Wimlan

Hotell Vagabond i Abbekås! Var där idag och tittade, hur annorlunda, mysigt och fint som helst! Man sover i fina vagnar. Allt är nyrenoverat och fräscht. Nån kilometer till havet, nära Mossbystrand. Man tar sig lätt till Malmö/Köpenhamn om det inte är badväder.

• Wimlan

Åh, nu såg jag att ni säkert redan hade ordnat boendet Jag är lite för snabb i fingrarna, särskilt när jag är trött, och svarar utan att ens ha läst ordentligt! Hoppas ni får en underbar semester och att det blir badväder! Jag har hyrt cykel nåt år, och cyklat i områdena kring Simrishamn/Gislövshammar mm, och älskar verkligen naturen och miljön, även vid sämre väder

• Tonårsmamman1

Om ni har barn så kan ni åka till St Olof och cykla dressin. Ystad djurpark är trevligt. Ale stenar och Stenshuvud om man vill ut i naturen.

• Mentat

Ånglokståget mellan Brösarp och St Olof brukar vara populärt bland barn! (och rätt många pappor... )

• Nalliwer

Har ni mindre barn med så är nog lilla tåget i Ystad uppskattat. Även Ystads djurpark är värd ett besök.

• Dina08

Tack så mycket för bra tips. Vi har stora barn som inte alltid är med på utflykterna, men vi ska nog till Ystads djurpark i alla fall. Sedan låter ångloket roligt och Ale får vi se om vi besöker igen. Är det någon som känner till om man kan besöka bokskogen? Dressin hade varit perfekt om barnen var mindre.

• Mentat
    Dina08 skrev 2013-07-20 11:02:47 följande:
    Tack så mycket för bra tips. Vi har stora barn som inte alltid är med på utflykterna, men vi ska nog till Ystads djurpark i alla fall. Sedan låter ångloket roligt och Ale får vi se om vi besöker igen. Är det någon som känner till om man kan besöka bokskogen? Dressin hade varit perfekt om barnen var mindre.
    Finns dressinspår mellan Björnstorp och Veberöd, se www.dressincykling.se/
    Längs spåret finns också ett ställe med bord och stolar där man kan äta sin medhavda matsäck, eller om man från samma ställe går ca 100 m, besöka ett litet kafé. Jag tror att kaféet fortfarande är öppet, det var det för några år sedan.
  • Dina08

Det blev mycket sol och bad för vi hade nära till badstranden. Annars besök i Ystad och ånglok, som var trevligt.

Svar på tråden Tips på fina platser runt Ystad?