Inlägg från: Stårschan |Visa alla inlägg
  • Stårschan

Vad är det nördigaste du gjort?

Åkt till Ånge för att fota ett speciellt tåg?
    Sytt en Gandalfdräkt och köat flera dygn i sovsäck för Sagan om ringen-premiären?

Låt höra!

• Svar på tråden Vad är det nördigaste du gjort?
  • Stårschan

Stilpoäng! Var det i ett sällskap där någon förstod vad du sa?

• Stårschan
    Kimona skrev 2013-07-17 10:14:48 följande:
    Jag grät floder när mamma tog mitt VHSband där jag spelat in Oscarsgalan när Sagan Om Ringen vann allt för att hon ville spela in nåt annat.
    Bad t.o.m mina affischer på skådisarna om förlåtelse xD

Grymt! Jag blev lika arg på mamma när hon tog ett av mina mest älskade kassettband för att spela in MELODIKRYSSET en gång när jag var liten.
    fijah skrev 2013-07-17 10:14:57 följande:
    Arbetat på Confusion! Kawaii!!! {#emotions_dlg.flower}Kyss

Kul! Själv ska jag nörda ihop och sy dräkter åt dottern och maken som ska på Kawaiicon!
  • Stårschan

Vilka roliga saker ni har gjort! Själv har jag stickat ett par egendesignade vantar och skickat till min favoritfantasyförfattare, som blev glad!

• Stårschan
    Fannypack skrev 2013-07-17 10:59:41 följande:
    Skissat upp min egen karta över Westeros och flyttat runt magneter på den när jag har läst för att hålla koll på vara de olika karaktärerna befinner sig.

Respekt!
  • Stårschan
    Djinnie skrev 2013-07-17 11:59:14 följande:
    ...så hann jag med att vara kär i några skådisar och andra kändisar också. Men det är så vanligt, att det kanske inte betraktas som nördigt.

Nej, det är totalt Svensson i sammanhanget! Oskyldig
  • Stårschan
    Djinnie skrev 2013-07-17 23:53:20 följande:

Gjorde jag också förut. Åkte på medeltidsmarknader i full medeltidsutstyrsel, liksom mina barn. Min dotter tyckte att det var roligt längre än min son - han sa ifrån hosorna vid 9 års ålder, eller så! Men jag tröttnade efter några besvikelser: 

När det skulle bli balladdans - och så blev det inte det. När det skulle komma ett vikingaskepp man fick åka med - och så gjorde det inte det. Ett gästabud där det visade sig vara endast några få gäster från allmänheten - som inte arbetade på festivalen i någon kapacitet - och bara min dotter och jag var utklädda av oss som inte hörde dit så att säga. Samt att ingen visade något intresse för oss - ingen bjöd in oss på bågskytte t.ex. som en del höll på med. Vi kände oss utanför, och jag kände mig dessutom lite dum som var uppklädd till tänderna som medeltida adelsdam... Skäms

Dessutom tröttnade jag på allt det kommersiella. Finns ju massor med människor som lever på att åka runt i Sverige och Europa på olika medeltidsmarknader och försöka kränga skit, som har mycket lite med genuin historia att göra, till välmenande besökare som vill ge sina barn kunskaper om vår historia... Till höga priser dessutom. Samt att jag tyckte att många människor i det där gamet verkade lite underliga. Liksom slummiga, bohemiska... Det kändes inte bra efter ett antal marknader. 
    Vad tråkigt att känna sig utanför i det sammanhang där man vill trivas som bäst. Kul ändå att barnen hakade på så pass länge. Det blir ju lätt pinsamt annars när det är mammas intresse i grunden...

Men annars måste jag säga att jag blir genuint lycklig av att läsa den här tråden! Så mycket kul man kan ha framför sig, och vad mycket roligt folk redan har gjort! Röjarfester är ju en fjärt i motvind jämfört med att få nörda ner sig totalt, och kanske rentav få fin feedback på det man gör. Jag tänker till exempel på er som skriver fanfic och liknande.
  • Stårschan
    LillGris skrev 2013-07-18 07:33:16 följande:
    Alltså det är ju det här med att jag spenderat mitt liv (typ) köandes utanför diverse arenor i diverse länder för att se green day.. Det är nog egentligen ganska nördigt. Vi åkte för att se dom i uk på deras förra turné, var i manchester i tre dar och london 4 dar och hade inget boende "för vi ska ju ändå köa".. Plus att jag grät som en tok för att jag missade dom på bråvalla i år (första gången jag missade dem i sverige sedan jag var 8 år 1994) - för att jag var höggravid o skulle föda barn veckan efter. Övervägde på allvar att åka dit o tälta men sambon övertygade mig om att jag inte ville föda på en svettig festivalcamping :p tilläggas bör att jag inte är 15 utan snarare 26..
    Det är kärlek!
  • Stårschan
    Djinnie skrev 2013-07-18 10:15:24 följande:
    Och så just det där, att jag inte gillar att blivit så kommersiellt. Så fort något blir ett levebröd för människor, så försvinner det äkta intresset i min erfarenhet. Det blir bara "betala, betala!". Synd att besökare med ett genuint intresse för historia ska ses som kassakor, liksom... 

Men hur funkar det med lajv då? Jag har varit sugen länge, men vet egentligen inte särskilt mycket om det. Nog finns det väl medeltidslajv där bara genuint intresserade är med, och som inte är till för allmänheten, med allt vad det innebär att kringresande marknadsförsäljare och sånt?
  • Stårschan
    LillGris skrev 2013-07-18 11:15:56 följande:
    Jag blir glad av denna tråd :D

Visst blir man!
  • Stårschan
    Kattpappa skrev 2013-07-18 11:35:52 följande:
    I min tonår på början av 80-talet så samlade jag på serietidningar om superhjältar.
    Stålmannen,Läderlappen,Gigant, Marvels universe som X-men mfl
    Jag sparade alla tidningar i kartonger på golvet i källarförådet...tyvärr så blev det vattenläcka och allt förstördes

Neeej! (Jag ser framför mig hur Sheldon Cooper sliter sitt hår av bara tanken!)
Svar på tråden Vad är det nördigaste du gjort?