Hund som läcker urin HJÄLP!!! Veterinären vet inte varför
Hej alla tänkte kolla om ni har varit med om något liknande och har tips eller idéer om vad som kan vara felet. Jag har en tik på 7,5 år för två år sen fick hon akut livmodersinflamation och opererades, det blev lite komplikationer med var i snittet under läkningen men det löste sig. För ett år sen dagen efter hon fått sin årliga vaccination började hon läcka stora pölar med urin, även när hon sov. Det gick över efter 8 timmar och jag tänkte att det kanske var en biverkning från vaccinationen. Ca ett halvår senare började hon igen att läcka på samma sätt och jag åkte till veterinären med henne. De tog urinprov, blodpropp, kollade efter tumörer i snipan och kände igenom hela hunden ( Joe kan ha kollat mer som jag glömt just i skrivandets stund) vi fick utskrivet antiflamatoriskt och inkontinenstabletter. Efter ett par timmar gav det sig igen och ett par dagar senare när alla provsvar kommit pratade jag med veterinären. Alla prover var bra och han förstod inte varför hon läckte eller varför det slutar så tvärt. En hund som är inkontinenstabletter menade han på att droppar lite då och då, hela blåsan töms inte när tilll exempel hunden ligger och sover. Nu för ca en månaden började hon igen och jag åkte in med henne igen och gick igenom alla tester igen plus att vi röntgade henne ifall det var någon sten som inte visa sig pånurinprovet. Veterinären hittade ingenting. Det gav sig efter några timmar som gångerna innan men nu kommer det tillbaka 1-2 gånger i veckan och hon läcker även små droppar vissa dagar. Men veterinären har ingen aning om varför det är så här och det känns jobbigt att inte kunna hjälpa henne eftersom hon skämt otroligt mycket och blir jätte låg när det händer. Har ni några erfarenheter om något liknande? Det veterinären har sagt är att det kan vara en tumör någonstans som är orsaken men det tror de inte på, det kan även vara celler kvar från att de tog bort livmodern som orsakar det men det tror de heller inte på, och det kan vara någon nerv i kläm som orsakar det men de tror inte heller på det. Alla förklaringar veterinären har tror veterinären inte på att är orsaken och jag vill veta varför och framför allt hur hon kan få hjälp.