nilla78 skrev 2013-07-17 17:57:16 följande:
Jag delar inte din tro, kan tyvärr inte hjälpa dig där. Däremot är jag nyfiken varför ni valt bort - är det en trosfråga? Om du vill dela med dig skulle jag uppskatta men jag förstår om du inte vill tala om det. Full respekt.
Beklagar din sorg, nåt så otroligt!!
Självklart får du fråga! Spermiedonation valde vi bort av religiösa själv, då det är inte tillåtet inom islam. Och även om det var det, så är jag inte säker på om det hade känts som ett tillfredsställande alternativ...jag vet inte om det hade känts "konstigt" att barnet, till DNA, är hälften mitt men "inte" min mans. Kanske svårt att förstå hur jag tänker, men det är så jag känner... Om det var tvärtom, att det var äggdonation som var alternativet, så hade det känts konstigt att barnet är till hälften min mans till DNA:at men att ägget är någon annans. För en annan kanske dessa tankar är petitesser, men inte för mig, och sorgen över att aldrig kunna få biologiskt egna barn förminskar dem inte tyvärr. Men det innebär inte att sorgen är mindre än någon annans för det...
Vad gäller adoption så är det kanske ett alternativ längre fram, men inte just nu. Just nu är bara sorgen så stort över att man inte kommer kunna få ett barn där man kan säga: "Titta så lik hon/han är dig!", "Titta, hon liknar dig sååå när du var liten!", "Titta, han har dina ögon!", o.s.v. Jag var så säker på att våra barn skulle få min mans ögon, för de är så vackra :( Sedan går man miste om hela graviditeten, vilken jag såg fram emot så mycket. Hur min man skulle ställa upp för mig, hålla om magen, pussa på magen, stötta mig vid förlossningen, o.s.v. Åh...