• mammatill3underbara

    Till den "Perfekta Mamman"!!!!!

    Jag börjar bli trött på allt gnäll i forum och på facebook och överallt. Mammor gnäller så fort någon inte gör exakt som dom gör! Gör man lite annorlunda så är man en dålig mamma och borde inte ens skaffa barn! Men jag ska säga er allihopa! Ni är inte så jävla perfekta som ni utger er för att vara!


    Ni ger era barn dricka med sugrör, vilket i slutändan kommer förstöra tänderna på era barn! Ni ger era barn godis och säger att det gör inget för ni borstar ändå tänderna på dem! I dagens samhälle är sockerberoende mycket större än ni anar och vet ni egentligen vad för slags gifter det finns i godis? Inte fan kollar ni innehållet på klubban eller godispåsen när ni är i affären? Nej ni bara stoppar ner klubban eller påsen i er kundvagn eller korg så ni har ngt ni kan muta era barn med när ni kommer ut i bilen så ni slipper gnäll på vägen hem! Men ni ska veta att det finns nyttigt godis! Hört talas om POPCORN? Man kan köpa och göra själv med rapsolja och då slipper man dessutom alla dåliga fetter som finns i de som finns i paketen man gör i micron!
    Jag är så trött på alla morsor som går omkring och tror dom är så perfekta för att deras barn är så underbara och snälla! Men så fort dom läser något på internet om att en mamma har problem med sina barn så ska dom så fort som möjligt börja klanka ner och säga exakt vad dom gör för fel! Istället för att komma med goda råd och hjälpa mamman som är utsatt. Har till och med hört talas om mammor som anmält en annan mamma till soc på grund av något hon skrev på facebook.


    Jag mår illa när jag läser om alla ”perfekta mammor” som tror att dom är bättre än alla andra! Jag menar. Vem är ni att bestämma vem som har rätt och fel!


    Jag säger bara! VÄX UPP för fan! Sluta hålla på och gnälla på alla andra och sopa rent framför er egen dörr innan ni gnäller på alla andra!


    Kolla gärna in min blogg: minbebis.com/blogg/mamatill3
  • Svar på tråden Till den "Perfekta Mamman"!!!!!
  • Alby

    Känns som lite dubbelmoral. Du skriver ju att de gör fel som ger en klubba istället för popcorn.

  • adaeze

    Popcorn är inte heller speciellt nyttigt faktiskt, var det det bästa alternativet du kunde komma på? Och som någon sa; dubbelmoral! Du kan ju inte först klanka ner på folk och sen klaga påatt andra gör det. För mig handlar inte bra föräldraskap om vilken sorts godis man ger, utan om att få barnen att känna sig älskae och lära dem att visa respekt och omtanke till andra


  • beccagranen

    Dom gör fel som här sina åsikter kring uppfostran, och det framför du genom att ha åsikter kring andras uppfostran?/vanor? I det stora hela, vår och än gör förhoppningsvis sitt bästa i föräldraskapet. Det finns igentligen inget rätt i uppfostran, då alla gör det dom kan ihopp om att det ger bra resultat i framtiden. Sen är jag väl i den kategori föräldrar som inte ser godis som värsta fienden, i måttlig dos fungerar det enlugt mig. Man kan tala om gifter i oändlighet, luften vi andas, jorden vi planterar i, matrealen vi här i hemmet, elektronik så nej jagbtror inte att några godisbitar är det värsta tänkbara, men vi får kompensera det med att äta sunt och allsidigt.

  • Anonym (u)

    Jo, men ja, eller inte. Sen har vi alla anonyma fegisar också Gnälla kan man på allt om man nu vill det. Det har du visat med den här tråden

  • beccagranen
    mammatill3underbara skrev 2013-07-17 21:54:12 följande:
    lufttillsalu.blogspot.se/2008/01/giftigt-godi... Kolla denna länken!
    Kolla gärna in min blogg: minbebis.com/blogg/mamatill3

    Det är väl inget nytt.. och för min del så berör inget av det i listan mig, då vi inte konsumerar det. Samgidigt så kommer det nya upptäckter och raporter, om vi ser 10 och 20år frammåt kommer mycket mer att varnasför, som vi vart ovetande om. Så här det alltid vart och kommer att vara. Inte minst med all dess strålning vi utsätts för idag, de flesta kommer troligen ha allvarliga skador mot ålderdomen, och div. Dieter som man ännu inte vet påverkan av osv.
  • Pappapartner

    jag håller med! mer stöd mindre hat. finns det några perfekta pappor på familjeliv förresten eller är det mammorna som pissat in det reviret?Obestämd

  • Knota

    Vad har detta med förlorat barn att göra? Tror du att klubban gör att ungen dör eller?

  • Litet My
    Knota skrev 2013-12-13 13:51:15 följande:
    Vad har detta med förlorat barn att göra? Tror du att klubban gör att ungen dör eller?
    AHA, då kan jag förstå TS synsätt.
Svar på tråden Till den "Perfekta Mamman"!!!!!