Amning efter bröstoperation
Jag har gjort förminskning + lyft och väntar min första nu (v.37) så är också intresserad av hur det gått för andra!
Jag har gjort förminskning + lyft och väntar min första nu (v.37) så är också intresserad av hur det gått för andra!
Min kirurg sa att det var 50% chans att kunna amma så vi får väl se
Jag har fått ut lite på ena bröstet! Jag är förberedd på att inte kunna amma så det kommer inte göra mig så mkt men det skulle vara mysigt att få testa det en gång iaf. Vet personer som det inte har funkat med första men med andra barnet som har gjort samma op så hopp finns det ju
Tack! Det ska jag göra
Lite uppdatering! Min amning har funkat lite sådär. Oliwer är två veckor och tre dagar idag.
Det tog en vecka drygt innan mjölken rann till och då kämpade jag med bröstpump var tredje timme från det att han föddes.
Efter det har jag haft så såriga bröstvårtor så att det blödde ur dom två dagar för att jag så gärna ville ge det en ärlig chans. Nu har dom läkt och med hjälp utav amningsnapp så ammar jag honom utan problem nu.
Dock verkar det inte ha runnit till ordentligt då Oliwer säger till att han inte är nöjd när klockan börjar närma sig läggdags. Han får en flaska ersättning på kvällen och en på natten. Sen på morgonen känner jag att mjölken är tillbaka
Enligt BVC kan mjölken öka om jag ammar regelbundet hela dygnet så vi får se! Oavsett så är jag jättenöjd med att kunna delamma, när jag var förberedd på att inte kunna göra det alls så !