• Livlig

Vilket är ditt favoritbröd?

Gäller förstås dig som äter bröd! 
    Vilken är din favorit? Om du skriver hembakat ange gärna vad för särskilt du har i.

Nyfiken! 

• Svar på tråden Vilket är ditt favoritbröd?
  • Sandra1990a
    Livlig skrev 2013-07-19 14:16:57 följande:
    Gäller förstås dig som äter bröd! 
    Vilken är din favorit? Om du skriver hembakat ange gärna vad för särskilt du har i.

Nyfiken! 
    Hmm, det var en liten svår fråga =) då jag äter oftast allt som e ljustbröd och inte för torrt :P
  • Kakmonster

Gillar många sorter. Hönökaka och kultiskas är ju mumsiga när dom är så där supermjuka. Annars nåt rustikt med nötter och frukt.

• Queenie70

Saltå kvarns frukt limpa. Dyrt men klarar mig inte utan.

• Moonis

När jag kunde äta vetemjöl så va det franskbröd/bullar och hembakade scones. Kavring och rallarhalvor om man ska välja mörkt bröd.

Kan fortfarande baka glutenfria scones, blir jätte goda men annars köper jag glutenfria bullar som är helt okej. Sen finns det faktiskt ett mörkt bröd som liknar lite rallarhalvor, lite segare och finskt tror jag. Men det innehåller inget vetemjöl så det har fungerat  

• Moonis

Glömde skepparbrödet, också gott men inget jag kan äta nu.

• Nyfikna72

Slår ett slag för lidls oskivade mormorslimpa.........väldigt bra. Tillverkat i sverige, skulle vara kul att veta vart.

• Stokke

Lingongrova äter vi just nu hör hemma :)
    Allt som är färdigskivat är att föredra :)

• Virriga Vera

Indiska Nanbröd penslade med vitlökssmör annars bröd som ungersk och grekiskt lantbröd och då inte den svenska varianten. Utan den som man får på plats. Bagels som man rostar i brödrosten och sedan har smör på.

• Aniiee

Challah.... men jag bakar så sällan...  godmorgonbullar. Scones.

Köpebröd: Tunnbröd, polarkaka (råg) och rostbröd.  

Yaoi is the opiate of the fangirls
  • Anova

Min pojkvän är bagare och vi köper ofta bröd från bageriet där han arbetar. Just nu är min favorit "lingonbulle", en grov bulle med frön och lingon.
    Det händer att vi köper "industribakat" bröd då pojkvännen är trött på att äta bageribröd, då blir det lingongrova, frökusar eller tunnbröd.  

• Mamori

Allt hembakat är gott men jag är urusel på att baka ^^ Av köpebröd föredrar jag hårt bröd, gärna frukost eller såna där mörka jättetunna =) Någon enstaka gång baguetter som man bakar klart i ugnen själv.

• Millan83

Mammas tekakor på havregrynsgrötsbas! Nybakade, varma med smör och ost! Mmmm!! 

• Choco

Nybakta grova baguetter. Skall serveras med smör och ost. Mumma!

• lollsanT

Hembakat bröd
    Varierar väldigt vilket bröd jag bakar. Allt från gifflar till surdeg och grova frallor med havregryn, bovete och senapsfrö ovanpå. Rågsiktskakor till varje jul  

Svar på tråden Vilket är ditt favoritbröd?