• Millan83

Hur sover du helst?

Nyfiken på hur folk föredrar att spendera sina nätter! 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-19 20:07
    Förtydligande: I alternativ tre så delar ni sovrum men inte säng!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur sover du helst?
  • Björnmossa

Vad svårt! Just nu är jag inkörd på att dela säng med sambon, men under min förra singelperiod började jag verkligen uppskatta att ha hela sängen själv och tyckte nästan det var lite småjobbigt de gånger man fick hemsläp .

Har större säng nu än då iofs.

• Meddelande borttaget
  • mycketsaft
    röderaff skrev 2013-07-19 20:30:32 följande:
    Jag älskar att sova själv. Bor ensam men har särbo och när han kommer så får jag verkligen grava sömnproblem.  När det går så sover vi numera i olika rum men när barnen är hemma funkar inte det.
    Jag har aldrig fattat vitsen med att man ska sova ihop bara för att man är i ett förhållande. Jag vill inte ha en snarkande, frustande karl som kanske dessutom vill ligga och surfa eller läsa längre än jag, eller vaknar tidigare och går upp och stökar.  

Haha, vad jobbigt det lät :p
    Jag tycker om att sova med min sambo, men han varken snarkar, frustar eller stökar. Surfa och läser gör vi inte i sängen ändå. Skulle han däremot hålla på som du beskrev skulle jag nog faktiskt hellre sova själv. 
  • Meddelande borttaget
  • mycketsaft
    röderaff skrev 2013-07-19 20:36:42 följande:

Dom flesta ger ju ljud ifrån sig, och även om det inte är högsljudda snarkningar så rör man ju oftast på sig i sömnen och mumlar när man drömmer. Jag är oerhört ljudkänslig och vaknar av minsta lilla. Dessutom gillar jag inte den där tvåsamhetsnormen att man ska ligga sked och gosa och natta varandra. Jag vill stilla somna in i lugn och ro till en god bok eller min Ipad.
    Nu är jag dessutom van vid att ha småbarn som ligger i vår säng emellan oss så hans rörelser i sömnen är inget i jämförelse ;) När vi sov i en 120 bred säng (utan barn såklart) var det inte lika roligt, då kunda man inte vända på sig utan att störa den andre.
    Men skedar gör vi ytterst sällan faktiskt. Däremot är jag trygg av att ha honom nära. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonya

Tycker det är perfekt med två enkelsängar som är monterade ihop och har en gemensam bäddmadrass. På så sätt är det en dubbelsäng utan skarv, men rörelser fortplantas inte lika mycket och man har normal sängbrädd. Gemensamt täcke skulle jag bli fullständigt galen av.

• Enter Sandman

Åh, jag sover inte bra om inte hon ligger bredvid mig.
    Sen får gärna en liten hund krypa under täcket för lite nattgos också
    Då sover jag som bäst, trångt och bökigt ska det vara. Hjärta  

• Petite Chérie

Jag sover helst med min sambo. Sover inte alls lika bra utan honom, utan vaknar gång på gång.
    När jag var singel så föredrog jag att sova själv och sov inte alls bra med kompisar eller kinda-boyfriends, men sen blev jag van

You know for a guy, you act like a little bitch.
Svar på tråden Hur sover du helst?