• Anonym (stinkbomben)

varför fiser jag så av bröd?

Det är så pinsamt. Jag får massa gaser och fiser jätte illa när jag äter bröd. Det spelar ingen roll om det är grovt eller ljust. Jag kan äta all annan mjölmat utan problem. Det är bara när jag äter bröd som det händer. Varför?

• Svar på tråden varför fiser jag så av bröd?
  • Neelah

Det kan bero på jästen i brödet.

Följ dina drömmar var de än leder
  • Anonym (stinkbomben)

Själva jäsprocessen alltså, för bakpulverbröd som scones ger samma effekt. Önskar det fanns en lösning.

• Anonym (stinkbomben)

Ska pröva det.

• Choco

Du kan baka indiskt bröd:
    www.recept.com/Chapati_indiskt_brod_.html

Eller stenåldersbröd:
    completewellnessblog.com/2012/12/02/stenaldersbrod/

Sen vet jag inte om det hjälper dig mycket men jag har bakat nån slags "bröd" på enbart havregryn, vatten och lite kryddor. Det enda är väl att man behöver hålla koll så att det är inne tillräckligt länge så det blir rätt konsistens. Du tar alltså havregryn och häller på vatten och kryddor om du vill tills du känner att det blir som en lagom deg. Det ska inte bli grötigt utan bara så du kan forma det till bullar. Om jag inte minns fel hade jag det inne i ungefär 15 min på 175 C...
    Fast å andra sidan så kanske du blir pruttig av fibrerna? Du testar på egen risk i så fall. Tungan ute

• Anonym (frökex)

Sådan blir jag också! jag har börjat göra frökex istället, eller glutenfritt bröd och märker stor skillnad. Har dessutom gått ner i vikt av att byta ut mackorna

Fiser tyvärr av alkohol och godsaker också...   

Svar på tråden varför fiser jag så av bröd?