• Mimmi85

Hur stor byrå behövs till barnrummet? Eller tips på en bra billig byrå?

Dottern på 20 månader har fått eget rum. Ska beställa lite möbler via nätet men har lite svårt att bestämma mig för vilken storlek på byrå. På ikea har de en byrå för bara 199kr men den är bara h 70 b 62 d 30. Byrån är i furu och jag tänkte måla den i nån snygg färg. Kanske för litet att förvara alla hennes kläder i? Hon har lagom med kläder, inte för mkt å inte för lite...

• Svar på tråden Hur stor byrå behövs till barnrummet? Eller tips på en bra billig byrå?
  • Mimmi85

Har ingen bil så det blir lite svårt att hämta en byrå.

elyse skrev 2013-07-20 11:41:20 följande:
    Kolla på Blocket!

• elyse
    Mimmi85 skrev 2013-07-20 11:51:42 följande:
    Den är lite för stor. Får inte plats i barnrummet.
    Det var ett litet rum! ;)
  • Mimmi85

Jag gillar hemnes. Hur mycket kläder får plats i den? Alla kläder för ett barn förutom ytterkläderna?

Äntligen är vi där skrev 2013-07-20 11:47:00 följande:
    Hemnes på IKEA har bra och fina byråer! 

Vi har en sådan här;www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00067830/

• Mimmi85

Vill inte ha en större byrå än vad som behövs så att hon har så mycket plats som möjligt att leka på. Rummet är rätt litet.

elyse skrev 2013-07-20 11:53:28 följande:
    Det var ett litet rum! ;)

• elyse
    Mimmi85 skrev 2013-07-20 11:56:09 följande:
    Vill inte ha en större byrå än vad som behövs så att hon har så mycket plats som möjligt att leka på. Rummet är rätt litet.
    Barn brukar lösa det där ganska bra själva - de stannar sällan kvar i sitt rum med alla sina prylar (i alla fall när de är små) utan leker över hela lägenheten/huset. 
  • Mimmi85

Oj såg att den va ganska stor nu..

Mimmi85 skrev 2013-07-20 11:53:30 följande:
    Jag gillar hemnes. Hur mycket kläder får plats i den? Alla kläder för ett barn förutom ytterkläderna?

Äntligen är vi där skrev 2013-07-20 11:47:00 följande:
    Hemnes på IKEA har bra och fina byråer! 

Vi har en sådan här;www.ikea.com/se/sv/catalog/products/00067830/

• Mimmi85

Det e sant. Ska nog åka förbi ikea innan jag beställer å kolla in byråerna...

elyse skrev 2013-07-20 11:58:31 följande:
    Barn brukar lösa det där ganska bra själva - de stannar sällan kvar i sitt rum med alla sina prylar (i alla fall när de är små) utan leker över hela lägenheten/huset. 

• Äntligen är vi där

Det finns en mindre version också med bara tre lådor. Dom är väldigt rymliga och bra! Har haft malm tidigare och hemnes har mycket bättre kvalitet!

• Eleonor01

Vi har en malm m fyrs stora å två små lådor. Den slukar massor å jag får även plats m handdukar å sängkläderna! Kan verkligen rekommendera den!

Svar på tråden Hur stor byrå behövs till barnrummet? Eller tips på en bra billig byrå?