• målvakten

Nya vänner runt och i Göteborg

Vet inte vart jag ska plasera denna tråd då det var ett tag sen jag var på familjeliv :)

Jag söker nya vänner och bekanta i och runt Gbg då jag fått jobb här nere och  min familj kommer flytta med, så om ni är par med eller utan barn eller singen, kille eller tjej spelar ingen roll jag och sambon vill skaffa och träffa folk vi kan träffa och umgås med.

jag sportar och musikintresserad, sambon motionerar och gilar film.

Vi har två döttrar, en på 3år och en på 6månader. 

Vart i Göteborg vi kommer bo vet vi inte än. 

If I offended you, you needed it.
  • Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg
  • Sommaräng

Hej! Jag och min man söker också nya vänner i Göteborg. Då vi har bott i Skövde i ett par år och nyligen flyttat tillbaka har vi de flesta av våra vänner kvar i Skövde. Vi har en son på 8 veckor och delar flera av era intressen såsom musik, film och träning.

• målvakten

skövde är bekant för oss då min sambo kommer från vara och har syskon i skövde. 

vad jobbar  ni med?  

• solros68

Hej! Min man och jag söker oxå vänner i Göteborg. Som det är nu umgås vi mest med familjen. Vi väntar vårt första barn vilken dag som helst :) Jag har mina föräldrar boende i Hjo och en av mina svägerskor boendes i Skövde, så där håller vi till ibland oxå. Hur gamla är ni?

• solros68

Jag är född i Mölndal men vi flyttade till Hindås när jag var 5år. Är man från Göteborg då?! Alla har lite delade meningar om det. Min man är från Borås. Vad har du fått för jobb? Själv är jag förskolelärare och min man jobbar med IT- support.

• målvakten

jag kör lastbil (över 3,5ton) och just nu med distrubition oh för DHL via annat företag osv. min sambo är audionom.
    Jag tror man får kalla sig det man vill i det läget. mina föräldrar flytta från Kristinehamn då jag var 3 men jag kallar mig för Kristinehamnare ändå :)
    Hur gamla är ni? 

• målvakten

jag bor här nu och vi flyttar så fort vi kan få tag i ett boende och vi söker och kollar dagligen.
    jag bor hos en kompis till oss som är snäll nog att ställa upp och låta  mig bo här en stund. 

vet du några bra områden man kan bo på? iof vi kollar på de flästa. 

• Sommaräng
    målvakten skrev 2013-07-20 15:02:29 följande:
    skövde är bekant för oss då min sambo kommer från vara och har syskon i skövde. 

vad jobbar  ni med?  
    Då har ni ju full koll på Skövde och trakterna däromkring.

Jag är socionom och arbetar som utredande socialsekreterare. Jag utreder barn och deras familjer när barn misstänks fara illa. Min man är IT konsult. Vi är 33 och 34 år gamla.

Jag är från början från Göteborg och min man från Halland. När vi träffades bodde och arbetade han i Skövde och vi blev kvar där i tre år innan nya jobb förde oss tillbaka till Göteborg.
  • Sommaräng
    solros68 skrev 2013-07-20 15:13:36 följande:
    Hej! Min man och jag söker oxå vänner i Göteborg. Som det är nu umgås vi mest med familjen. Vi väntar vårt första barn vilken dag som helst :) Jag har mina föräldrar boende i Hjo och en av mina svägerskor boendes i Skövde, så där håller vi till ibland oxå. Hur gamla är ni?
    Hej!

Vad spännande med tillökning i familjen :) Vår son föddes för 8 veckor sedan och det är helt fantastiskt hur ett sådant litet knyte kan förändra hela ens värld :)

Var i Göteborg bor ni?

Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg