Inlägg från: målvakten |Visa alla inlägg
  • målvakten

Nya vänner runt och i Göteborg

Vet inte vart jag ska plasera denna tråd då det var ett tag sen jag var på familjeliv :)

Jag söker nya vänner och bekanta i och runt Gbg då jag fått jobb här nere och  min familj kommer flytta med, så om ni är par med eller utan barn eller singen, kille eller tjej spelar ingen roll jag och sambon vill skaffa och träffa folk vi kan träffa och umgås med.

jag sportar och musikintresserad, sambon motionerar och gilar film.

Vi har två döttrar, en på 3år och en på 6månader. 

Vart i Göteborg vi kommer bo vet vi inte än. 

If I offended you, you needed it.
  • Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg
  • målvakten

skövde är bekant för oss då min sambo kommer från vara och har syskon i skövde. 

vad jobbar  ni med?  

• målvakten

jag kör lastbil (över 3,5ton) och just nu med distrubition oh för DHL via annat företag osv. min sambo är audionom.
    Jag tror man får kalla sig det man vill i det läget. mina föräldrar flytta från Kristinehamn då jag var 3 men jag kallar mig för Kristinehamnare ändå :)
    Hur gamla är ni? 

• målvakten

jag bor här nu och vi flyttar så fort vi kan få tag i ett boende och vi söker och kollar dagligen.
    jag bor hos en kompis till oss som är snäll nog att ställa upp och låta  mig bo här en stund. 

vet du några bra områden man kan bo på? iof vi kollar på de flästa. 

• målvakten

sommaräng:

vi kollar runt lunden, möndhal, gamelstaden och hisingen just nu.
    min sambo kollar på alt vi kan hitta.
    Vår ekonomi tillåter inte att köpa något just nu så det är andrahand och på boplatsgötebor vi kollar efter lägenheter på. 

Vi vill ha ett barnvänligt område som är någolunda till naturen och frilovsspår då jag tränar och den älsta dottern älskar att vara ute och leka och leka i lekpark. Sambon tar långa prominader så natur är viktigt men just nu vill vi bara få tag i ett boende så vi kan vara tillsammans igen och sen fixa det vi önskar oss. 

Jag vill inte bo mitt i allt men inte för långt utan för.
    Jag har märkt att det är skillnad på avstånden i göteborg jämfört med stockholm där vi har bott en sväng.

Grunt tanken är ett bra barnvänligt område. 

• målvakten

Får kolla på de områdena. Vi har ev fått tag i en lägehet i närheten av liseberg, men de kräver lite tur. Är någon av er sport intresserade av sport och i så fall vilken?

• målvakten

Aaaa. Den är väldigt bra när det gäler läget och två p-platser. Vi diskurerar en lösning nu. Gillar ni hockey? Kommer spela i vinter och publik är alltid kul :)

• målvakten

fullt upp med familjerna?

Nästa helg flyttar vi in i lägenhet i Göteborg. :D

• målvakten

Livet tog tydligen över.  Hur har det gott för alla?  Fortfarande kvar i Gbg?

Svar på tråden Nya vänner runt och i Göteborg