• mumsisen

Hur f...n ska man kunna sova skönt?

Hej hopp! Någon mer än mig som har svårt att sova på nätterna? Ligger jag på rygg får jag värk i ryggen... Ligger jag på höger sida blir bebben sur... Ligger jag på vä sida går det bra i ca en kvart sen måste jag vända mig på rygg igen...Suck. Hur gör ni!! Snälla ge mig tips. Har testat ha en kudde mellan benen & ibland under magen men det hjälper inte så mycket det heller... Ha det gött sov sött!

• Svar på tråden Hur f...n ska man kunna sova skönt?
  • knoppen

har samma problem... jätte jobbigt, undrar hur det blir sen då för jag e "bara" i v 24!

• ballerina

inga tips att ge, men behöver också råd...går in i vecka 27 och sover dåligt, dessutom har nattliga toabesöken kommit tillbaka - tre gånger per natt är jag uppe och kissar. Mitt enda tips, som dessutom inte funkar så bra (!) är att jag har en hel del kuddar i sängen som jag försöker mecka ihop till ngt som känns bra, men sen domnar ngn kroppsdel så är det bara att byta igen - SUCK. Antar att jag kommer att garva åt mina små problem om två månader då jag är ännu större!

• Ylle

bulla upp med massor av kuddar bakom ryggen... eller ligg på sida med en kudde som magstöd, å en mellan knäna... sköööönt.

• Tossan79

Jag har en lång korvaktig dyna som är jättebra - ena ändan har jag mellan knäna, mitten vilar magen på/emot, och den övre delen har jag armarna runt! Utan den skulle jag inte kunna sova alls tror jag.... Så har jag en stor dyna som jag halvsitter mot om jag har sura uppstötningar.

• Pixie

Samma problem här. På höger sida blir bebisen sur, på rygg får jag halsbränna och på vänster sida funkar hysat, men blir träigt efter en kort stund. Förutom det alla krypningar i benen *suckar*

Det som funkar för mig är att ligga på rygg med fler kuddar under ryggen/huvudet och bara känna underverket därinne. Då brukar mitt morrande över alla probs gå över ganska snabbt.

• Helena 82

Jag vet precis hur det e!! Magen är i vägen precis HELA tiden! Jag håller på att bli galen!!! Så himla skönt att det snart är slut!!! :)

• Kickson

Hej. Samma problem här. Är i v 32.
    Brukar inta framåtstupa sidoläge. Måste dock byta sida ganska ofta... särskilt mot slutet av natten. Magen ligger mot madrassen men jag har ett knä som stöttar upp lite. Täcket brukar hamna som en korv mellan benen och armarna och under/runt magen. Det trista med det är att jag vaknar ganska kall om ryggen

Kanske borde jag testa nån korvaktig dyna som Tossan79 skriver om... Det låter ju ganska likt min variant med täcket.

Ja, det är skitsvårt att sova bra. Halsbrännan har blivit värre också, vilket gör det svårare att röra mig i sängen då rörelserna stöter upp det sura i halsen. Mysigt va!
    Men det är väl lika bra att vänja sig vid avbruten sömn... det ska dock bli ganska skönt när jag börjar få tillbaka min gamla kropp efter förlossningen. Jag känner mig ungefär smidig som en stor kossa.

• Ylle

tips: använd två täcken. det har jag. ett att korva till så man ligger skönt och ett att ha på sig.

• Kickson

Ja, såklart. Varför har jag inte tänkt på det tidigare. Tack för tipset Ylle!

• malinda1970

Jag känner igen mig precis....Jag brukar iallafall sova lite bättre om jag lägger en kudde under magen sedan en kudde bakom ryggen samt ett tjockt täcke mellan menen...När jag äntligen fått allt på plats och somnat blir jag kissnödig, måste upp och sedan sätta igång samma procedur...Ha ha...Fast konstigt nog är jag inte alls så trött som jag nog borde på dagarna...Bara lycklig över den lilla bebisen....

Kramis
    Malinda

• Europa

Hejsan! Jag känner också igen det där med att magen är ivägen när det är dags att somna. Vi har löst det så att när vi skall somna ligger jag med magen stödd mot min mans sida och sedan lägger jag benet över honom. Motsatta handen stöder sedan magen underifrån. Låter säkert rätt opraktiskt, men litet samma stil som med kudden eller täcket.
    Bonuset är att min man kan känna den lilla, när den bökar runt och det gör att han insett hur vild vår lilla "kickboxer" är och fått en betydligt närmare kontakt med den lilla samtidigt som det gör att inte hela sängen hoppar längre...

Svar på tråden Hur f...n ska man kunna sova skönt?