Inlägg från: Skogsnorpan |Visa alla inlägg
  • Skogsnorpan

Emmaljunga city cross

Hej Vi tittar just nu på att köpa en Emmaljunga City Cross och skulle behöva svar på lite frågor som jag inte känner att jag hittar på deras sida, så om någon har en 2013 hade jag varit glad för lite hjälp. Det första jag undrar är hur det är med däcken? Kan man byta de som sitter på mot ett par luftdäck man kan pumpa själv? Om man inte kan byta däcken, hur är de som sitter på? Blir det hårt och statiskt mot underlaget? Eller är det så bra fjädring i vagnen att det inte spelar så stor roll? Bebisen ska komma i nov så det kommer bli mycket ut å gå i snö å modd så har lite krav på däcken. Sedan undrar jag hur det är med de vagnag som är "fuskläder" är de klibbiga för barnet sedan i sittdelen? Eller är det tyg där? Bra ventliation? Tacksam om någon som har en Emmaljunga city cross vill berätta lite mer!

• Svar på tråden Emmaljunga city cross
  • Skogsnorpan

Vad skönt att höra! Har hittat en till kanonpris, som jag nog ska skicka syrran att köpa.

• Skogsnorpan
    eec82 skrev 2013-07-20 17:20:23 följande:
    Du kan inte byta hjulen. Då funkar inte bromsen. Är kugghjulsbroms på city cross å det är det inte på classic vagnarna med lufthjul.

Ok, då är jag med..... Lite synd, men de verkar ju funka bra de som sitter.... Ska iväg imorgon å känna en gång till å sen kan det nog bli en sån.
  • Skogsnorpan

Har idag kikat och klämmt lite till på city crossen och har då en fråga efter att googlat tok mycket utan svar. Vilka färger är det som är pp? Jag vill ju ha de nya TPU-hjulen.....

Svar på tråden Emmaljunga city cross