• Anonym (cillan)

Blev inte bjuden på 30 års festen..

Jag skulle vilja ha lite råd och åsikter då jag kånner mig oerhört ledsen och kränkt, vi har en familj som vi o ca 10 års tid umgåtts med väldigt mycket. Vi träffas ca 2 ggr i månaden och grillar, äter middagar och umgås ihop. Vi går alltid på varandras födelsedagar , dop , och allt vad det kan vara. I går fyllde mannen i deras familj 30 år och detta firades med hyrd lokal, 40 inbjudna gäster och ett stort party. Min man blev bjuden, men inte jag och våra barn. när min man frågade om vi fick följa med så hade han motiverat det med att han tänkte bara bjuda killkompisar.. igår när mannen va där så visade det sig att han bjudit dit massor av andra familjer och deras respektive samt barn det var endast jag och barnen som inte va bjudna. tydligen hade någon kompis på festen frågat var min mans familj ar, då hade mannen svarat att vi inte var bjudna och då hade värdparet sagt att det måste va ett missförstånd för vi hade ju visst varit välkomna och tydligen hade det verkat som att de blivit väldigt generade. detta är skitsnack då han va väldigt tydlig till min man att endast han var bjuden. Är jag patetisk som känner mig upprörd ? vi skall träffa dom nästa helg på räkkväll känner inte alls för att träffa dom och sitta där och låtsas som att allt är bra då jag känner mig sviken och undrar arför just jag inte var bjuden.

• Svar på tråden Blev inte bjuden på 30 års festen..
  • Loriyana

Skippa räk-kvällen. Det hade jag gjort.

• Mercurialis

Jag hade inte åkt på räkkvällen om inte detta med 30-årsfesten hade retts ut innan dess.

Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Tihi

Min vänskap skulle ta slut där och då. Hoppas din man backar upp dig i att ni ska sluta umgås med dom.

• nozpa

Hade nog skippat deras umgänge faktiskt.

• MrsC74

Jag hade ringt upp och försökt reda ut det. Ni är ju vuxna och vänner.
    Tala om hur du känner och fråga varför.

• viseversa

Jag hade nog avbokat räkkvällen. Hade avbokat dom som vänner i fortsättningen också. Och jag hade varit tydlig med varför.

• Anonym (kanske)

Kanske var menat som killkväll först men blev ändrat. De kanske helt enkelt glömde meddela er. Blev såklart pinsamt för dem på festen eftersom de vet ni kommer ses igen. Behöver ju inte vara värre än så. Men om inte skulle jag fråga varför de uteslöt just dig.

• Anonym (cillan)

detta känns så chockerande då denna familj stått oss så nära i så många år, det är därför de känns så förjäkligt.. min man hade inte kul på festen alls, han ville ju också a med sin familj som alla andra.. jag har alltid varit snäll emot dom, passat deras barn, vattnat blommor när de varit borta, lånat ut min bil osv så detta förstår jag inte.. tyvärr misstänker jag att dom kommer ljuga ihop något om jag frågar dom rätt ut, försöker tänka om dom kanske inte vill ha dit mina barn men barnen är ganska lugna båda två och uppför sig bra när vi är ute.. funderar på att säga att jag är sjuk eller något, har iallafall bestämt mig för att inte genomföra räkkvällen.

• Dixie

Var där andra barn på festen? Om du och din man blivit bjudna hade ni ordnat barnvakt? Nu bara spekulerar jag, men kan det vara så att de ville ha en barnfri fest och trodde ni hade tagit med barnen om båda blev bjudna.......

Svar på tråden Blev inte bjuden på 30 års festen..