sluta pumpa=dåligt samvete :'(
Åh snälla du, ha inte dåligt samvete! Din dotter mår bäst av att du mår bra och funkar inte amningen så gör den inte, man behöver inte göra sig själv sjuk över amningen. Nu har hon fått din viktiga råmjölken och nu kommer hon att växa och må alldeles utmärkt av ersättningen.
Jag har två barn, det första vägrade amma och jag pumpade ur och gav på flaska i fyra månader och det var dom värsta månaderna i mitt liv. Jag hatade att pumpa ur, det tog tid och gjorde ont och sonen vaknade och skrek så fort jag skulle börja pumpa ur. Jag hade också lite dåligt samvete i början när jag slutade men det var också så otroligt skönt. Och vet du vad, han är nu 3,5 år, mår jättebra och är världens finaste kille. Mitt andra barn började amma med en gång som om hon aldrig gjort annat.
Så bara för att det inte går nu så kan det funka nästa gång, det beror inte på dig som mamma och din dotter kommer att må finfint av en mamma som inte är stressad över amningen utan kan njuta av matstunderna. För det går att ha precis lika mysiga matningar med flaska som med bröstet!
Så släpp det dåliga samvetet och lycka till!