• Anonym (Frustrerad)

Min dejt (kille) tar inte initiativ till sex

Har träffat en kille och dejtat några månader. Vi är båda i 30-årsåldern.

Eftersom vi bor i olika städer har det blivit övernattning ihop 3 av de gånger vi setts. Vi sover ihop och myser, men har inte haft sex. Sist var jag verkligen sugen, men han tar inte initiativ till det. Visst, tjejen kan oxå göra det. Men jag känner så tydligt att han vill hålla det på den nivån. Kysser mej knappt. Samtidigt säger han att det är sååå mysigt, ligger och ler och ser på mej, håller om mej och JA jag känner att han oxå är upphetsad :)

Men han tar inte något initiativ! Det är som att vår relation stannat på den nivån och jag vet inte om jag vill sova ihop mer just för att jag blir så sexuellt frustrerad. Han kanske inte vill ligga med mej? Kan man ta upp frågan? Brukar absolut inte ha det här problemet med killar utan de brukar försöka rätt tidigt.. Vi har inte ens pratat om ifall vi dejtar andra eller inte.

Vad låter det här som?

• Svar på tråden Min dejt (kille) tar inte initiativ till sex
  • Anonym (sussane)

Han är blygg tror jag. Försök ta det första steget indirect. 

• Anonym (Frustrerad)

Han kan va blyg. Jag kan absolut ta ett diskret initiativ. Men hoppas verkligen han hakar på då. Skulle nog oxå bli osäker om jag skulle driva det hela från början till slut ... :D Finns sånna män?

• nord

och när du dejtade de där männen som va på och ville ha sex snabbt, gnällde du på det då?

• Frontline

Jag när jag träffade en tjej från just nätet lät henne ta initiativet till allt då jag inte ville vara framfusigt.

Jag sov i soffan dom första månaderna tills hon sa att hon fryser och vill ha lite värme :P
    då som först kröp jag ner jämte min dejt och bara nån natt senare vart det att vi hade sex med varandra.
    Så för mig tog det rätt så exakt 4 månader innan vi hade sex första gången och det tycker jag var en bra idé :)

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (Frustrerad)

Nord, nej jag känner mej mer bekväm när killen tar första steget.

• Anonym (Frustrerad)

Frontline, ja det kanske är så att han inte vill va framfusig. Men jag känner att det vore kul om han visade lite mer att han ville ha mej. Det kan man kanske inte säga sådär rakt upp och ner. Men jag börjar bli sugen på sex i all enkelhet :)

Varför var det en bra idé att vänta? Tänker att han kanske VILL vänta.

• Frontline
    Anonym (Frustrerad) skrev 2013-07-21 05:02:35 följande:
    Frontline, ja det kanske är så att han inte vill va framfusig. Men jag känner att det vore kul om han visade lite mer att han ville ha mej. Det kan man kanske inte säga sådär rakt upp och ner. Men jag börjar bli sugen på sex i all enkelhet :)

Varför var det en bra idé att vänta? Tänker att han kanske VILL vänta.
    Att det var för mig en bra idé att vänta var just för att jag ville att tjejen jag träffade skulle ta första steget.
    Ville inte framstå som att jag bara ville ha sex i en ny relation.

Men men det är mitt tänkande och det verkade fungera...

• Anonym (Frustrerad)

Ok - men du gillar sex nu? Hoppas det inte är för att han generellt inte är så intresserad av att ha sex med mej. Men det behöver det kanske inte betyda?

• Frontline

Oavsett om ja gillar sex just för stunden så är bältet a-o de6t ska sitta där bra..''

Har barn som direkt säger till mig om ja har missat bältet vilket är bra..

• nord
    Anonym (Frustrerad) skrev 2013-07-21 04:58:07 följande:
    Nord, nej jag känner mej mer bekväm när killen tar första steget.
    jag vet baby. 99% av alla kvinnor är exakt så.

min poäng är bara att det kan vara svårt för en man att veta exakt när kvinnan vill att man ska ta initiativ, speciellt som en kvinna egentligen aldrig säger det. de flesta män kalibrerar det där så vi prövar och scannar med att röra henne och gå vidare med mer och mer närheten så länge hon inte backar.

fast det är inte sällan man hör kvinnor klaga på det också, men då gäller det oftast killar de inte riktigt gillar.

kvinnor blir så vana vid manlig sexuell aggressivitet, det blir som en urkraft man kan luta sig mot,  så när den inte finns där helt  plötsligt, så kan de får lätt panik. jag har vet en tjej som gick på sex dater med en kille som var väldigt på som och de gjorde massor av saker, som hiking och skidåkning, men inga kyssar eller sex. hon var helt förvirrad och frustrerad, och pratade inte om nåt annat är att han inte gjorde nåt. hennes taktik som tjejgänget diskuterade sig fram tlll vad han hon skulle ställa sig nära honom när de var ute och fråga "är du intresserad?" och titta på honom. det är alltså så aggressiv normal kvinnlig sexualitet blir

Svar på tråden Min dejt (kille) tar inte initiativ till sex