• Shoaj

    Hjälp!!! Min kille vaknar inte

    Min sambo har flertal larm ställda på mobilen och lägger mobilen en bit från sängen men ändå vaknar han inte! Han har kommit sent till jobbet två gånger på en månad så det här börjar bli ett problem.

    Jag vet inte om det är att han undermedvetet skiter i larmet för när mobilen ringt för att jobbet undrar vart han är så flyger han upp ur sängen. däremot när jag försöker väcka honom så kan vi ha en tydlig dialog som han inte minns senare på dagen.

    Vafan ska vi göra??


  • Svar på tråden Hjälp!!! Min kille vaknar inte
  • soetnoet

    Jag är precis likadan. Ställer alltid minst 20 larm men vaknar knappt ändå. Stänger av alarmen i sömnen. Det enda som fungerar för mig är att lägga mig tidigt. Hur gammal är han? Jag har fortfarande ett stort sömnbehov, och jag är 20.

  • Shoaj
    eber4 skrev 2013-07-21 08:02:07 följande:
    Ring på hans mobil istället. Så han tror det är jobbet som ringer



    Jo men det funkar liksom inte att jag ska väcka honom varje dag, han är ju vuxen!
  • Shoaj
    soetnoet skrev 2013-07-21 08:03:36 följande:
    Jag är precis likadan. Ställer alltid minst 20 larm men vaknar knappt ändå. Stänger av alarmen i sömnen. Det enda som fungerar för mig är att lägga mig tidigt. Hur gammal är han? Jag har fortfarande ett stort sömnbehov, och jag är 20.



    Han lägger sig vid 11 ungefär och i vanliga fall tar det två sekunder så somnar han. Han sover de timmar han behöver men det är obehagligt att vi kan ha diskussioner som han inte minns. Det har till och med hänt att vi bråkat när han sovit :s
  • GrodanHopp

    Skit i att väcka honom, hjälp inte till. Tillslut så lär han sig och han kommer att flyga ur sängen på morgonen.

  • Shoaj
    GrodanHopp skrev 2013-07-21 08:08:18 följande:
    Skit i att väcka honom, hjälp inte till. Tillslut så lär han sig och han kommer att flyga ur sängen på morgonen.



    Det har jag försökt med nu och då har det här hänt. Alltså att försova sig till jobbet är inte acceptabelt!!
  • Shoaj
    viseversa skrev 2013-07-21 08:11:14 följande:
    Häll vatten över honom. Det borde få upp honom.



    Haha, det är sant. Kanske ett opraktiskt sätt i längden ;)
  • pluvdo

    Har han provat att byta melodi på mobilens larm? Om det går. Det kan hjälpa mig ifall jag slutar vakna av larmet jag har. Om jag då byter till något annat så blir jag liksom ställd när det börjar låta. Särskilt om jag använder samma ringsignal som ifall någon ringer.

Svar på tråden Hjälp!!! Min kille vaknar inte