nemo1 skrev 2013-07-21 21:45:47 följande:
Bara för att du haft en katt så behöver du inte vara kunnig

, eftersom det inte heter sterilisering utan kastrering även på honor så tolkade jag det som att du behövde mer information

Se bara på alla som ger sina katter Friskis som ett exempel, trots äran att ha haft katt i massor med år. Och vad en kastrering kostar idag är ju inte så svårt att ta reda på.
Och om inte annat så kanske någon annan härinne får sig en tankeställare. Hjälper jag bara en enda liten kisse med det jag informerade om så är jag nöjd.
anledningen till att jag skrev sterilisering är att jag har varit med så många gånger om att jag har sagt kastrering och fått en "lektion" i att man kastrerar hanar och steriliserar honor, men tro mig då jag själv har assisterat vid flera kastreringar så är jag väl medveten om vad det är
och visst är det inte så svårt att ta reda på, men då våran veterinär inte jobbar på helgerna så ville vi ha en ungefärlig summa i diskussions syfte.
och det må vara för ett gott syfte men jag har oerhört svårt för människor som inte kan svara på en enkel fråga utan att börja komma med starkt framlagda "råd" som inte är efterfrågade.